Inea nie działa. Awaria internetu i telewizji (aktualizacja)

Inea nie działa. Awaria internetu i telewizji (aktualizacja)31.01.2024 12:09
Internet i telewizja Inea nie są dostępne
Źródło zdjęć: © Pixabay

Usługi Inea po raz kolejny w ostatnim czasie nie są dostępne dla odbiorców. Od wczesnych godzin rannych głównie w okolicy Poznania klienci nie mają dostępu do internetu i telewizji. Dostawca przeprasza za zaistniałą sytuację i deklaruje, że trwają intensywne prace naprawcze.

Internet i telewizja Inea nie działają poprawie od około 8:00, kiedy do serwisu downdetector zaczęły lawinowo spływać kolejne zgłoszenia od klientów odciętych od usług. Raporty mniej więcej po połowie rozkładają się na te dotyczące dostępu do internetu, jak i telewizji. Liczba zgłoszeń utrzymuje się na poziomie kilkuset, w chwili pisania niniejszego tekstu przekracza 550.

Inea jest świadoma awarii, czego liczne potwierdzenia można znaleźć w mediach społecznościowych, gdzie użytkownicy nie kryją rozgoryczenia z powodu utrudnień. Dostawca deklaruje, że technicy pracują już nad rozwiązaniem problemu, ale nie precyzuje ram czasowych.

Utrzymująca się wysoka liczba zgłoszeń awarii Inea, Źródło zdjęć: © downdetector
Utrzymująca się wysoka liczba zgłoszeń awarii Inea
Źródło zdjęć: © downdetector

Brak dostępu do internetu (zwłaszcza w takich godzinach) to nie tylko problem z rozrywką i załatwianiem spraw prywatnych, ale często także z pracą zdalną. Na tę chwilę klienci po prostu muszą uzbroić się w cierpliwość.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Doskonale zdajemy sobie sprawę, że bez dostępu do internetu nie ma pracy zdalnej, ponieważ sami tak pracujemy. Ostatnie tygodnie to czarna passa, która jest anomalią jeśli chodzi o działanie naszych usług. Chociaż połączenia z internetem to nie wróci, najmocniej przepraszamy Cię za te utrudnienia" - czytamy we fragmencie jednej ze świeższych odpowiedzi Inei na komentarz użytkownika na Facebooku.

Niestety, nie jest to pierwszy tego typu problem z usługami Inea w ostatnim czasie. Ogromna awaria miała również miejsce w połowie stycznia, kiedy klienci przez dobrych kilka godzin byli odcięci od internetu. Wówczas liczba zgłoszeń awarii Inea w serwisie downdetector przekraczała 8 tysięcy.

Aktualizacja, godz. 15:40

Awaria internetu i telewizji Inea wciąż trwa. W serwisie downdetector liczba zgłoszeń spadła tylko nieznacznie. W mediach społecznościowych Inea potwierdziła, że część problemów może wynikać z niezależnej od niej awarii: "niedostępność, która występuje powstała z przyczyn niezależnych od INEA, podczas przebudowy chodnika przy ul. Dmowskiego w Poznaniu. Przewidywany czas naprawy godziny 17:00-20:00" - czytamy we fragmencie komentarza na Facebooku.

Awaria internetu Inea nadal trwa, Źródło zdjęć: © downdetector
Awaria internetu Inea nadal trwa
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja, godz. 17:35

Awaria nadal nie została naprawiona, a liczba zgłoszeń w serwisie downdetector od kilku godzin utrzymuje się na podobnym poziomie.

Liczba zgłoszeń awarii od kilku godzin utrzymuje się na podobnym poziomie, Źródło zdjęć: © downdetector
Liczba zgłoszeń awarii od kilku godzin utrzymuje się na podobnym poziomie
Źródło zdjęć: © downdetector

W sieci pojawia się coraz więcej komentarzy rozgoryczonych użytkowników, którzy skarżą się na problemy z internetem i telewizją. Operator zadeklarował, że robi co w jego mocy, by możliwie szybko rozwiązać usterkę - być może uda się ją naprawić do godz. 18:00.

Aktualizacja, godz. 20:00

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, awaria internetu i telewizji nadal występuje - liczba zgłoszeń w serwisie downdetector ciągle utrzymuje się na poziomie kilkuset, a na facebookowym profilu operatora przybywa krytycznych komentarzy użytkowników. Nie wiadomo jak długo technikom zajmie rozwiązanie problemu.

Liczba zgłaszanych awarii ciągle utrzymuje się na podobnym poziomie, Źródło zdjęć: © Licencjodawca
Liczba zgłaszanych awarii ciągle utrzymuje się na podobnym poziomie
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Aktualizacja, 1 lutego, godz. 8:00

Jak wynika z aktualizowanych informacji w serwisie downdetector, problemy z internetem i telewizją Inea ostatecznie ustały około godz. 22:00.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.