Internet Inea nie działa. Awaria w dużych miastach (aktualizacja)

Internet Inea nie działa. Awaria w dużych miastach (aktualizacja)16.01.2024 14:05
Trwa awaria internetu Inea
Źródło zdjęć: © downdetector

Inea ma awarię internetu - wynika z aktualizowanych na bieżąco danych w serwisie downdetector. Użytkownicy masowo zgłaszają usterkę, a większość raportów spływa z dużych miast. Znakomita większość zgłasza awarię internetu Inea. Tylko niewielki procent sygnalizuje również problem z telewizją.

Inea walczy z awarią internetu stacjonarnego. Wynika tak z napływających zgłoszeń do serwisu downdetector, gdzie na bieżąco odnotowywane są uwagi użytkowników co do jakości świadczenia usług przez różnych operatorów. Problemy z internetem Inea zaczęły się około godziny 13:00 w dużych miastach. Do chwili pisania niniejszego tekstu, spłynęło ich ponad 440.

Wszystko wskazuje na to, że problem z działaniem usług Inea narasta szybko i dotyczy głównie użytkowników z Warszawy, Krakowa, Wrocławia i okolic Poznania. Ponad 90 proc. zgłaszających usterkę wskazuje jednoznacznie na awarię internetu. Tylko część osób zaraportowała problem z sygnałem telewizyjnym.

Trwa awaria internetu Inea, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwa awaria internetu Inea
Źródło zdjęć: © downdetector

W tym momencie trudno szacować, jak długo awaria internetu Inea może potrwać. Na oficjalnym koncie Inea na Facebooku nie trafiliśmy na informację, która potwierdzałaby problem i wyjaśniała, na jak poważne utrudnienia muszą być gotowi odbiorcy. Będziemy śledzić ten temat i na bieżąco aktualizować niniejszy tekst, gdy na jaw wyjdą nowe fakty. Do tego czasu klienci Inea muszą po prostu uzbroić się w cierpliwość.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Aktualizacja, godz. 14:15

Niedługo po publikacji niniejszego tekstu, problemy z internetem Inea ustały, a liczba raportów w serwisie downdetector gwałtowanie spadła. Wnioskujemy więc, że awaria była wyjątkowo krótkotrwała i klienci mogą już z powodzeniem korzystać ze wszystkich usług od dostawcy - zarówno z internetu, jak i telewizji.

Aktualizacja, godz. 16:35

Po ustabilizowaniu się sytuacji, internet Inea jest ponownie niedostępny, tym razem na ogromną skalę. W serwisie downdetector jest już ponad 8 tys. nowych zgłoszeń.

Awaria Inea powróciła, Źródło zdjęć: © downdetector
Awaria Inea powróciła
Źródło zdjęć: © downdetector

Inea jest świadoma problemu i informuje o nim w swoich mediach społecznościowych. Klienci muszą uzbroić się w cierpliwość, nim awaria zostanie ponownie usunięta. "Tak, zdarza się najlepszym... Ale! Nasi technicy już pracują nad usunięciem utrudnień, a wiemy, że uwijają się jak mrówki, byście mogli skorzystać ze swoich usług jak najszybciej" - piszą na Facebooku administratorzy.

Aktualizacja, godz. 19:20

Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco danych w serwisie downdetector, awaria internetu Inea nadal trwa. Potwierdza to także brak dodatkowej informacji w sprawie w mediach społecznościowych dostawcy. Niestety dla odbiorców oznacza to konieczność dalszego oczekiwania na rozwiązanie problemu. Inea nie oszacowała, ile mogą jeszcze potrwać utrudnienia i czy jest szansa na przywrócenie dostępu do internetu jeszcze dziś.

Trwa poważna awaria internetu Inea, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwa poważna awaria internetu Inea
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja - 17 stycznia, godz. 7:10

Z aktualizowanych na bieżąco danych w serwisie downdetector wynika, że awaria internetu Inea została usunięta późnym wieczorem. Około godz. 22:00 liczba zgłoszeń gwałtowanie spadła niemal do zera, równolegle dostawca poinformował na Facebooku, że prace techniczne trwają i wszystkie usterki powinny zostać rozwiązane do północy.

Większość problemów z internetem Inea usunięto późnym wieczorem, Źródło zdjęć: © downdetector
Większość problemów z internetem Inea usunięto późnym wieczorem
Źródło zdjęć: © downdetector

Z obecnego stanu zgłoszeń można wnioskować, że awarii już nie ma lub dotyczy stosunkowo małej części użytkowników. Wciąż obserwujemy ten temat, na wypadek, gdyby w kolejnych godzinach problem z internetem Inea jednak narastał.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.