Internet Vectra nie działa. W Elblągu awaria od rana (aktualizacja)

Internet Vectra nie działa. W Elblągu awaria od rana (aktualizacja)10.02.2022 09:51
Trwa awaria internetu Vectra
Źródło zdjęć: © downdetector

Klienci Vectry od wczesnych godzin rannych mają problem z dostępem do internetu. Jak wynika z informacji w serwisie downdetector, awaria dotyczy przede wszystkim dużych miast i dotyka tysięcy Polaków.

Klienci Vectry od kilku godzin masowo skarżą się na brak usług - przede wszystkim awarię internetu, ale także telewizji i telefonu. Jak wynika ze zgłoszeń w serwisie downdetector, wyraźne problemy z internetem zaczęły się już około godziny 6:00, ale wczoraj również zdarzały się momenty, kiedy Vectra miała problemy ze stabilnością działania.

Obecnie, po ponad 3 godzinach od pierwszych zgłoszeń, problemy z internetem Vectry wciąż zgłaszają setki użytkowników. Z komentarzy klientów wynika, że problemy w niektórych miejscach utrzymują się od wczoraj, a zgłaszanie awarii operatorowi nie przynosi skutku. "Od wczoraj od południa nie mamy internetu, zgłaszaliśmy awarie i dalej nic. Ciągle każą resetować router..." - czytamy we fragmencie jednego z komentarzy.

Trwa awaria Vectry, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwa awaria Vectry
Źródło zdjęć: © downdetector

Z opublikowanej mapy zgłoszeń awarii Vectry wynika, że najwięcej raportów spłynęło dotąd między innymi z Warszawy i okolicy Trójmiasta. Od kilku godzin do serwisu trafia po 300-500 nowych zgłoszeń w kolejnych przedziałach czasowych. Wszystko wskazuje więc na to, że awaria jest poważna i na tę chwilę trudno oszacować, jak szybko może zostać rozwiązana. Do tego czasu klienci Vectry pozostają bez dostępu do internetu.

Co interesujące, w mediach społecznościowych Vectra nie potwierdziła awarii i kolejnym użytkownikom sygnalizującym problemy z internetem proponuje kontakt w wiadomości prywatnej. Sugeruje to, że zgłoszenia awarii internetu - przynajmniej teoretycznie - są traktowane indywidualnie. Będziemy śledzić ten temat i na bieżąco aktualizować niniejszą publikację, gdy tylko pojawią się nowe wątki.

Aktualizacja, godz. 12:15

Wszystko wskazuje na to, że awaria Vectry jest wciąż nieopanowana. W serwisie downdetector stale pojawiają się nowe zgłoszenia, a użytkownicy dopisują nowe komentarze. Z jednego z najnowszych wynika, że Vectra informuje na infolinii o trwających problemach i sugeruje, że awaria zostanie rozwiązana do godziny 14:30.

Liczba zgłoszeń awarii Vectry nieszczególnie się zmniejsza, Źródło zdjęć: © downdetector
Liczba zgłoszeń awarii Vectry nieszczególnie się zmniejsza
Źródło zdjęć: © downdetector

Operator przyznaje już także w komentarzach na Facebooku, że w niektórych lokalizacjach mogą występować problemy. "Niestety, w tej lokalizacji mogą w tej chwili występować problemy z dostępem do usługi. Nasi technicy pracują już nad usunięciem awarii. Przepraszamy za niedogodności" - brzmi jeden ze stosunkowo nowych komentarzy na wiadomość klienta o braku dostępu do internetu i telewizji.

Aktualizacja, godz. 12:40

W sprawie problemów z dostępem do internetu, otrzymaliśmy od Vectry dodatkowy komentarz. Jak deklaruje operator, problemy dotyczą jedynie części mieszkańców Elbląga, a zakończenie prac planowane jest na godzinę 16:00:

Z powodu przedłużających się prac modernizacyjnych część mieszkańców Elbląga nie posiada dostępu do naszych usług. Na miejscu intensywnie pracują nasze służby techniczne. Sukcesywnie przywracamy usługi, przewidywany czas zakończenia prac modernizacyjnych na całym obszarze to godzina 16:00. O kolejnych krokach będziemy informować na bieżąco. Za niedogodności bardzo przepraszamy.

Justyna Grzelak

Koordynatorka ds. PR, Vectra S.A.

Aktualizacja, godz. 18:45

Niestety, choć jest już wieczór, ze zgłoszeń w serwisie downdetector wynika, że problemy z internetem Vectra są wciąż nieopanowane.

Awaria Vectry wciąż trwa, Źródło zdjęć: © downdetector
Awaria Vectry wciąż trwa
Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja, godz. 19:55

Vectra informuje, że na terenie całego Elbląga udało się już przywrócić dostęp do telewizji. Część klientów może już także korzystać z internetu.

Uprzejmie informujemy, że w pełni przywróciliśmy usługę telewizyjną na obszarze całego Elbląga. Sukcesywnie przywracamy pozostałe usługi w kolejnych obszarach, znaczna część mieszkańców miasta ma już pełny dostęp do Internetu. Powodem awarii były trwające intensywne prace modernizacyjne. Osoby, które ucierpiały na skutek awarii usług w dniu dzisiejszym, w kolejnych miesiącach rozliczeniowych otrzymają rekompensatę. Za niedogodności wynikające z zaistniałej sytuacji serdecznie przepraszamy.

Justyna Grzelak

Koordynatorka ds. PR, Vectra S.A.

Aktualizacja, 11 lutego, godz. 6:50

Ze znacznego spadku liczby zgłoszeń w serwisie downdetector można wnioskować, że przed północą problemy z internetem Vectra zostały rozwiązane. Mamy nadzieję, że dla klientów oznacza to koniec awarii i powrót usług do pełnej sprawności. Dla formalności dalej obserwujemy sprawę i kontynuujemy wątek rekompensaty dla klientów w odrębnej publikacji:

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.