Jak płacić telefonem? Prezentujemy kilka sposobów

Jak płacić telefonem? Prezentujemy kilka sposobów19.08.2020 15:32
Jak płacić telefonem? Oto nasz poradnik, fot. YouTube/Orange Polska

Płatności telefonem to coraz częstsza forma dokonywania transakcji, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w internecie. Ludzie stopniowo przekonują się do tego, iż zabieranie na zakupy portfela wypchanego kartami, gotówką i dokumentami nie jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Smartfony zostały stworzone po to, aby ułatwiać nam życie i nie inaczej jest w przypadku zakupów. Transakcje przy użyciu naszego mobilnego urządzenia są bezpieczne, szybkie i komfortowe dla kupujących. Poniżej przedstawiamy kilka sposób, jak płacić telefonem.

Jak płacić telefonem - BLIK

Jedną z najpopularniejszych form płatności telefonem są transakcje przy użyciu BLIK-a. Jest to usługa, która jest dostępna w aplikacjach mobilnych większości banków na rodzimym rynku. Nowoczesny, polski system płatności charakteryzuje się ogromną wygodą i szerokim zastosowaniem. Korzystanie z usługi polega na tym, iż użytkownik smartfona połączonego z internetem generuje za pośrednictwem swojej bankowości internetowej specjalny 6-cyfrowy kod. Następnie wprowadza go do terminala płatniczego w sklepie, w bankomacie lub w polu płatności BLIK na stronie internetowej. Zaznaczmy, że korzystanie z rozwiązania nie wymaga logowania się do systemu bankowości elektronicznej.

Aby zapłacić w sklepie BLIK-iem należy:

**BLIK-iem możemy płacić również za zakupy online. Odbywa się to w niemalże identyczny sposób. Aby zapłacić za zakupy w sklepie internetowym należy:Wybrać opcję BLIK wśród dostępnych metod płatności na stronie internetowej.Przejść do aplikacji mobilnej w swoim telefonie, a następnie wygenerować kod.Wprowadzić kod w polu płatności, a następnie zatwierdzić w aplikacji.

Lista banków, w których możliwe jest płacenie BLIK-em dostępna jest pod tym linkiem.

Logo BLIK
Logo BLIK

Jak płacić telefonem? Metoda HCE

Płacenie zbliżeniowe naszym smartfonem jest możliwe m.in. dzięki technologii HCE (ang. Host Card Emulation). To metoda oparta o rozwiązanie MCBP (MasterCard Cloud-Based Payments). Umożliwia ona stworzenie cyfrowej wersji karty płatniczej. Dzięki temu, kupujący mogą cieszyć się niezwykłą wygodą podczas finalizacji zakupów. Wystarczy bowiem, że wyciągną telefon, zbliżą go do terminala i zaakceptują transakcję. Cała procedura wygląda identycznie, jak w przypadku płatności tradycyjną kartą płatniczą.

Płatności powyżej 50 złotych wymagają potwierdzenia transakcji kodem PIN w swojej wirtualnej karcie HCE. Warto pamiętać, że może ona posiadać zupełnie inny kod, niż ten, który jest przypisany do naszej oryginalnej karty płatniczej.

Płatności HCE często nazywane są również mobilnymi płatnościami NFC. Wszystko dlatego, że aby móc dokonywać tego typu operacji, musi zostać wykorzystany moduł NFC w naszym smartfonie. Wybierając tą metodę musimy mieć dostęp do aplikacji mobilnej naszego banku. To za jej pośrednictwem stworzymy, a także skonfigurujemy naszą wirtualną kartę.

Aby zapłacić telefonem przy użyciu metody HCE należy:

Oto lista banków, w których możliwe jest dokonywanie płatności metodą HCE:

  • PKO Bank Polski
  • Pekao SA
  • ING Bank Śląski
  • Bank Millennium
  • Santander Bank Polska
  • Spółdzielcza Grupa Bankowa

Jak płacić telefonem? Google Pay i Apple Pay

Płatność za pomocą tych aplikacji wygląda niemalże identycznie jak w przypadku wyżej opisywanej metody. Podstawową różnicą jest jednak to, iż użytkownicy muszą posiadać fizyczną wersję karty płatniczej, którą muszą podpiąć do aplikacji mobilnej.

Aby dodać naszą kartę do aplikacji, wystarczy:

  • Wpisać jej dane lub zrobić jej zdjęcie
  • Następnie przepisać jej datę ważności oraz kod CVC/CVV
  • Zweryfikować kartę, czyli podać kod SMS otrzymany od banku

Płatność telefonem w tym przypadku należy chyba do najprostszych z możliwych. Aby dokonać transakcji w sklepie konieczne jest jedynie przybliżenie smartfona do terminala płatniczego. Nie musimy przy tym uruchamiać apki. Przy transakcjach powyżej 50 lub 100 zł (w zależności od terminala) należy dodatkowo wpisać PIN karty na terminalu. Gdy płatność się powiedzie, na ekranie smartfona wyświetli się jej potwierdzenie (zielona ikonka).

Google Pay
Google Pay

Oto lista banków, w których możliwa jest płatność za pomocą Google Pay:

  • Alior Bank
  • ING Bank Śląski
  • Bank Millennium (częściowo, tylko klienci dawnego Eurobanku)
  • Santander Bank Polska
  • T-Mobile Usługi Bankowe
  • Spółdzielcza Grupa Bankowa
  • BNP Paribas
  • Bank Pocztowy
  • Credit Agricole
  • City Handlowy

Jak płacić telefonem iPhone z funkcją Face ID?

  • Aby użyć domyślnej karty, wystarczy kliknąć dwukrotnie przycisk boczny
  • Spójrzmy na nasz telefon, aby uwierzytelnić zakup za pomocą funkcji Face ID
  • Możemy także wprowadzić kod
  • Należy przytrzymać górną część telefonu w pobliżu terminala
  • Czekajmy aż na wyświetlaczu pojawi się komunikat \Gotowe\

Jak płacić telefonem iPhone z funkcją Touch ID?

  • Aby użyć domyślne karty, należy umieścić palec na czytniku Touch ID
  • Należy przytrzymać górną część telefonu w pobliżu terminala
  • Czekajmy aż na wyświetlaczu pojawi się komunikat \Gotowe\

Aplikacja Google Pay jest dostępna w naszym katalogu oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.