Jak radzi sobie Netflix z reklamami? Liczby mówią same za siebie

Jak radzi sobie Netflix z reklamami? Liczby mówią same za siebie21.03.2023 11:14
netflix
Źródło zdjęć: © pixabay

Netflix z reklamami cieszy się sporą popularnością w Stanach Zjednoczonych. Z dostępnych danych wynika, że usługa zachęca przede wszystkim nowych użytkowników, sprowadzając tym samym do firmy nowych klientów.

Netflix i inne usługi streamingowe przeważnie zachęcają użytkowników błyskawicznym dostępem do treści, możliwością korzystania z bogatej biblioteki i brakiem reklam. Okazuje się, że ten ostatni punkt wcale nie jest tak ważny, jak mogłoby się wydawać. Dane ze Stanów Zjednoczonych pokazują, że zainteresowanie planem Netfliksa z reklamami jest całkiem spore.

Jak czytamy w Bloombergu, Netflix z reklamami w Stanach Zjednoczonych osiągnął pierwszy, symboliczny próg. Usługa posiada obecnie milion aktywnych użytkowników po dwóch miesiącach funkcjonowania. Co ciekawe, wprowadzenie tego planu oznaczało dla platformy w dużej mierze dotarcie do nowych klientów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić kieszonkową klawiaturę Targus Folding Ergonomic Bluetooth Keyboard?

Choć analitycy twierdzili, że nowy, tańszy plan z reklamami spowoduje, że użytkownicy zrezygnują z droższych subskrypcji, wcale się tak nie stało. Znaczna większość osób korzystających z Netfliksa z reklamami to klienci nowi lub tacy, którzy powrócili po dłuższej przerwie, nie zaś osoby, które zmieniły swój plan na tańszy.

Obecnie Netflix ma w Stanach Zjednoczonych 74 miliony klientów. Według analityków plan z reklamami może przyciągnąć na platformę dodatkowych 15-30 milionów osób, lecz będzie wymagać to czasu.

Netflix z reklamami nie jest o wiele tańszy od jego odpowiednika bez reklam. Tańszy plan kosztuje 6,99 dolarów, a droższy - 9,99. Plan z reklamami, który zakłada emisję kilku minut reklam na godzinę oglądania, może być szczególnie atrakcyjny dla tych klientów, którzy starali się redukować koszty abonamentu w usłudze Netflix przez współdzielenie kont ze znajomymi. W tej chwili takie praktyki są utrudnione.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.