Jakość w Google Play? YouTube na Androida TV jako wrapper strony

Jakość w Google Play? YouTube na Androida TV jako wrapper strony04.08.2017 13:48

Kilka dni temu Google wydało aktualizację swojej aplikacjiYouTube na platformy Android TV, na czele z najlepszym tej klasyurządzeniem, przystawką SHIELD Nvidii. Ile to zalet nowa wersjaaplikacji miała mieć, przynajmniej według informacjiprasowej – nic tylko aktualizować. Skończyło się sporymrozczarowaniem. To nie jest już bowiem aplikacja androidowa, a samoGoogle daje popis stosowania podwójnych standardów, promując jąjako domyślną aplikację YouTube’a.

Firma z Mountain View oficjalnie ogłosiła, że wprowadza zmiany do sklepu Google Play. Przypomnijmy, od tej pory wydajniejsze, lepiej sprawującesię aplikacje, tj. takie, które działają bardziej niezawodnie,zużywają mniej energii i oferują lepszą responsywność, będą wrankingach i wynikach wyszukiwania pokazywane wyżej, niż aplikacjeniższej jakości. Innymi słowy, te gorsze aplikacje spadną niżej,niezależnie od ich popularności.

Strona internetowa robi za aplikację YouTube na Android TV
Strona internetowa robi za aplikację YouTube na Android TV

Zmiana algorytmu rankingowego ma zmusić deweloperów do zajęciasię usterkami swoich aplikacji pod groźbą ich spadku na dalsze,nie budzące zainteresowania użytkowników pozycje. Google obiecałowięc, że będzie brało pod uwagę takie sygnały jak awaryjnośćaplikacji, zużycie energii czy liczba odinstalowań. Już wnajbliższych tygodniach te zasady mają znacząco wpłynąć napopularność oprogramowania oferowanego ponad miliardowiużytkowników sklepu Play.

Nie należy jednak sądzić, by Google samo potraktowało w tensposób swoje aplikacje. Wydana ostatnio oficjalna aplikacja YouTubena platformę Android TV jest dobrym przykładem tego, że wydajnośćwcale nie musi być najważniejsza, podobnie jak i zużycie energii.Na łamach oficjalnego forum można przeczytać mnóstwoskarg użytkowników na to, co zrobił producent Androida. Taaplikacja nie jest bowiem natywną aplikacją systemową, to zwykływrapper dla serwisu youtube.com/tv. Interfejs w HTML5 i JavaScripcierysowany jest w widoku webowym, działa więc znacznie bardziejociężale, przy większym zużyciu energii, niż aplikacja natywna.

Zerwano przy tym ze standardowym językiem wzornictwa MaterialDesign, zniknęłamożliwość logowania się za pomocą „markowych” kont, tj.tylko nie powiązanych z osobistym kontem, a sam odtwarzacz wideopotrafi się zacinać nawet na wydajnych przystawkach telewizyjnych,tak jakby nie korzystał z akceleracji sprzętowej (przynajmniej naurządzeniach z czipsetami AmLogic).

Być może dla Google’a wygodniej jest mieć jedną aplikacjęwebową na wszystkie platformy, ale trzeba pamiętać, że nigdy onanie dorówna w wydajności rozwiązaniu natywnemu, jakim do tej porybyła aplikacja YouTube na Android TV. Mówić w tej sytuacji okonieczności naprawiania przez deweloperów niezbyt wydajnychaplikacji – to wydaje się zastosowaniem podwójnych kryteriów.

Aplikacja YouTube na smartfony póki co pozostaje normalnąaplikacją natywną – jeśli jej nie macie, znajdziecie ją wnaszej bazieoprogramowania na Androida.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.