Już po wakacjach, a Wi-Fi w Pendolino nadal nie ma

Już po wakacjach, a Wi-Fi w Pendolino nadal nie ma04.09.2017 13:10

W najdroższych pociągach, jeżdżących po Polsce, nadal nie ma Wi-Fi. Kupując podróż z Wrocławia do Warszawy zapłacimy nawet 150 zł za miejsce w drugiej klasie i owszem, dojedziemy szybciej niż zwykle, ale będzie to podróż niezwykle frustrująca, mimo że składy kosztowały 80 mln zł za sztukę. W pociągach często nie da się korzystać z Internetu ani rozmawiać przez telefon, gdyż poruszają się z dużą prędkością po obszarach słabo zurbanizowanych.

Zapowiedzi mówiły, że przynajmniej do wakacji pociągu Pendolino nie będą zapewniały podróżnym dostępu do Internetu. Problemy zaczęły się już na poziomie specyfikacji kupowanych pociągów. PKP Intercity opisało szczegółowo wiele parametrów, w tym wychylne nadwozie, ale o obecności punktów dostępowych w wagonach nie było ani słowa.

PKP Intercity negocjuje z producentem pociągów, firmą Alstom, by w końcu w wagonach znalazły się potrzebne instalacje. Miał to zrobić polski T-Mobile, ale Alstom zaprotestował. Producent życzył sobie, by montowanie każdej anteny (na jednym pociągu ma ich być pięć) i pociągnięcie każdego metra kabla było z nim uzgodnione, a w grę zaczęły wchodzić ogromne koszty instalacji. Przedstawiciele wszystkich zainteresowanych stron przyznali, że sprawa jest skomplikowana, negocjacje trudne i nie widzą łatwego wyjścia. Były pewne zapewnienia, że jeszcze przed wakacjami w niektórych składach Wi-Fi będzie, a po wakacjach we wszystkich, ale znów nic z tego nie wyszło.

Zbliża się termin przeglądu okresowego pociągów Pendolino, co byłoby świetną okazją do modernizacji. Dwa z nich już pojechało „do domu” na badania, jeden został zdjęty z rozkładu po wypadku pod Opolem, a pasażerów wozi obecnie 17 składów, wciąż bez Wi-Fi. W rozmowie z Money.pl rzeczniczka PKP Intercity zapewniła, że prace projektowe, dotyczące montażu urządzeń do Wi-Fi, wkroczyły w stadium zaawansowane i przewiduje się, iż w najbliższych tygodniach zostanie zakończone opracowanie modelu wdrożenia internetu do pociągów Pendolino. Już w czerwcu opublikowane zostało zapytanie o informację, zawierające wniosek o weryfikację kompletności rozwiązania i oszacowanie ceny za dostarczenie instalacji dla 20 składów. Brzmi dobrze?

Nie do końca, bo Intercity ma… za mało składów, by rozwiązanie przetestować. 17, które kursuje obecnie między polskimi miastami, nie można zdjąć z rozkładu bez szkody dla świadczonych usług. Kiedy już się to uda, testy na pewno nie potrwają jednego dnia. Niestety nie można tu mówić o podłączeniu kilku urządzeń do sieci elektrycznej i przykryciu przewodów okładziną. Montaż pięciu anten wymaga ingerencji w elementy konstrukcyjne pociągu. Korzystanie z pociągu, w którym montaż dodatkowych urządzeń nie będzie przemyślany, stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa pasażerów. Ponadto, by usługa była odpowiedniej jakości, trzeba będzie zbadać propagację sygnału w składach i dołożyć repeatery w odpowiednich miejscach.

Na szczęście już nikt nam nie obiecuje, że Wi-Fi w Pendolino ruszy w jakimś z góry ustalonym terminie. Słyszeliśmy to już nie raz i wiemy, że nie ma czym się ekscytować. Formalny proces może i się zakończył, ale dla pasażerów to nadal nic nie znaczy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.