reklama

Albo szybko, albo z WiFi – Intercity ma problemy z Internetem w Pendolino

Strona główna Aktualności

O autorze

Kobieta o wielu talentach, użytkowniczka OS X kochająca fotografię, kuchnię wschodnią, ciężką muzykę i poprawną polszczyznę.

Podróż Pendolino czy „zwykłym ekspresem”? Wybierając ten pierwszy pociąg trzeba się przygotować na brak obiecywanego przez przewoźnika WiFi. Tymczasem dostęp do Internetu mają już pasażerowie 300 wagonów, kursujących w składach innych pociągów.

PKP Intercity zapowiadał, że w pierwszej połowie tego roku będzie można korzystać z WiFi na pokładzie nowiutkich pociągów. Instalacja niezbędnych urządzeń w składach jednak się opóźnia. Na wykonanie prac w jednym pociągu Pendolino potrzeba około dwóch tygodni, a jeszcze żaden z dwudziestu nie został wzięty na warsztat.

Powodem jest brak porozumienia między firmami T-Mobile i Alstom – producentem pociągów. Spierają się o to, kto infrastrukturę zamontuje, więc także kto na tym zarobi. Warto zaznaczyć, że producent życzy sobie, by montowanie każdej anteny (na jednym pociągu ma ich być pięć) i pociągnięcie każdego metra kabla było z nim uzgodnione. Firma złożyła nawet propozycję samodzielnego montażu infrastruktury. Przedstawiciele wszystkich zainteresowanych firm przyznają, że sprawa jest skomplikowana i informują jedynie, że trwają rozmowy.

Równolegle prowadzone są prace nad udostępnieniem pasażerom katalogu filmów, dostarczonego przez T-Mobile. Ta część projektu powinna ruszyć zgodnie z planem, czyli w połowie kwietnia. T-Mobile i jego podwykonawca zamontowali już WiFi we wszystkich wagonach pociągów EIC i wybranych pociągów międzynarodowych. Na ich korzyść działał pełny dostęp do dokumentacji technicznej wagonów.

Miejmy nadzieję, że z kolejną porcją zamówionych pociągów nie będzie takich problemów. PKP Intercity złożył zamówienie na 20 pociągów Dart (Dalekobieżny elektryczny zespół trakcyjny nowej generacji) w bydgoskiej Pesie. Składy będą sporo tańsze od Pendolino (50 milionów złotych zamiast 80), będą rozwijać prędkość powyżej 160 km/h i pojedziemy nimi między innymi z Jeleniej Góry do Wrocławia i dalej do Warszawy.

Pasażerom pozostaje korzystać z innych pociągów lub własnych łączy mobilnych. W tym drugim przypadku trzeba liczyć się z kiepskim zasięgiem (na przykład na trasie Katowice-Warszawa), oraz marną jakością usług, spowodowaną szybkim ruchem pociągu i jego trudną do spenetrowania konstrukcją. Oczywiście PKP Intercity to nie jedyny przewoźnik, który oferuje WiFi pasażerom i z pewnością nie jest najtańszym.

© dobreprogramy
reklama

Komentarze

reklama