Klienci PKO BP mogą już łatwo skanować faktury w IKO na Androidzie

Klienci PKO BP mogą już łatwo skanować faktury w IKO na Androidzie21.05.2018 17:06

Klienci PKO Banku Polskiego mogą już korzystać ze zaktualizowanej wersji IKO – aplikacji bankowości mobilnej na Androidzie. Jak informuje bank, w programie pojawiły się nowości, których wymagali klienci i które ułatwią codzienne korzystanie. Znalazł się wśród nich nowy tryb skanowania faktur, zapisywanie ustawień aplikacji, wyświetlanie wizerunków kart płatniczych oraz nowa metoda autoryzacji transakcji zbliżeniowych.

Dzięki nowej opcji skanowania faktur, użytkownicy mogą zrobić zdjęcie fakturze, aby aplikacja automatycznie rozczytała z niej informacje i uzupełniła nimi przelew. Faktura nie musi przy tym mieć na sobie nadrukowanego kodu QR. Bank zaznacza, że rozwiązanie to zostało wprowadzone do aplikacji we współpracy ze startupem NuDelta.

[1/2]
[2/2]

Druga istotna zmiana, a więc nowa metoda potwierdzania transakcji zbliżeniowych związana jest natomiast z wykorzystaniem terminala. Użytkownik, który dokonuje płatności zbliżeniowej telefonem, może teraz potwierdzić ją sięgając do klawiatury terminala – aby wprowadzić PIN do karty (alternatywnie do dotychczasowej metody wprowadzania PIN-u do aplikacji IKO na ekranie telefonu). Zależnie od preferencji, użytkownik może wybrać w ustawieniach, którą z tych dwóch metod chce stosować.

[1/2]
[2/2]

Możliwość wyświetlania wizerunku kart uznać można raczej za kosmetyczną zmianę, natomiast opcja zapamiętywania ustawień w aplikacji (i ich importowania) jest już warta uwagi. Dzięki takiej możliwości aplikacja IKO pozwoli przenieść swoje preferencje do nowego smartfonu użytkownika, a mowa jest tu między innymi o ustawieniach ekranu głównego czy limitach transakcyjnych. PKO BP zauważa, że na tę chwilę jest jedynym bankiem oferującym w swojej aplikacji taką możliwość.

Aplikację IKO pobrać można za pośrednictwem naszego katalogu oprogramowania. Dostępna jest opisywana tu edycja na Androida, ale także wersja na iOS-a oraz Windows Phone'a.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.