Komunikat "od Netfliksa": twoja subskrypcja została anulowana

Komunikat "od Netfliksa": twoja subskrypcja została anulowana17.03.2023 12:29
Netflix
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto

Abonenci Netfliksa muszę z ostrożnością sprawdzać pocztę. Do skrzynek e-mail Polaków trafiają bowiem fałszywe wiadomości, w których ktoś wykorzystuje wizerunek serwisu Netflix i deklaruje konieczność aktualizacji danych. Ten komunikat nie ma związku z autentycznymi działaniami Netfliksa.

Netflix nie wysyła do użytkowników wiadomości o "konieczności aktualizacji danych". To spreparowany e-mail, który wygląda na fałszywy już na pierwszy rzut oka, ale wyobrażamy sobie, że znajdą się osoby skłonne uwierzyć, że muszą kliknąć przycisk "Ponów płatność". Jeśli to zrobią, trafią na spreparowaną bramkę szybkich płatności, gdzie oszuści wyłudzają dane logowania do banku lub karty, o ile strona nie jest już blokowana przez dostawcę internetu, jak dzieje się w moim przypadku.

Atakujący wykorzystują tu znany schemat, a więc zarówno wizerunek popularnego Netfliksa, jak i deklarację o konieczności podjęcia szybkich działań, aby nie zostać bez dostępu do filmów. Granie na emocjach może prowadzić do nieracjonalnych decyzji i pochopnego kliknięcia łącza, które doprowadzi użytkownika do fałszywego formularza logowania. Po przejęciu loginu i hasła do banku oszuści sami będą próbować zalogować się na autentyczne konto. Po przejęciu kodów SMS kradzież pieniędzy jest formalnością.

Fałszywa wiadomość "od Netfliksa" w skrzynce e-mail, Źródło zdjęć: © dobreprogramy
Fałszywa wiadomość "od Netfliksa" w skrzynce e-mail
Źródło zdjęć: © dobreprogramy

Po otrzymaniu podobnej wiadomości najlepiej jest po prostu ją zignorować. Samo kliknięcie linku z treści fałszywej wiadomości "od Netfliksa" raczej nie przysporzy nikomu kłopotu, ale lepiej tego po prostu nie robić. Jeśli odbiorca wcześniej dał się już skusić i wypełnił formularz "płatności", zalecamy możliwie szybki kontakt z bankiem, aby sprawdzić, czy przez przypadek nie udostępniono w ten sposób danych logowania osobie trzeciej. Przypominamy także, że status swoich płatności za Netfliksa można we własnym zakresie sprawdzić w ustawieniach konta po zalogowaniu do usługi.

Czy warto kupić smartfon Vivo X90 Pro?

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.