KoniecReklamTV: jak działa aplikacja do omijania reklam w telewizji?

KoniecReklamTV: jak działa aplikacja do omijania reklam w telewizji?05.07.2017 13:15

W dobie stale rozwijających się serwisów streamingowych, nie każdy ogląda jeszcze klasyczną telewizję, w której jednym z odpychających czynników z pewnością mogą być wiecznie trwające reklamy. Osoby przywiązane do telewizora powinna więc zainteresować aplikacja KoniecReklamTV, która ma ułatwić unikanie reklam w telewizji, bez obaw o przeoczenie momentu ponownego nadawania programu na ulubionej stacji.

Działanie aplikacji polega na informowaniu użytkownika powiadomieniem push w smartfonie o chwili, w której zakończy się blok reklamowy na wybranej stacji. Oglądając dany kanał należy wskazać go na liście, a gdy rozpoczną się reklamy, swobodnie przełączyć się na inny. Nie ma konieczności sprawdzania co chwilę, czy reklamy się już nie zakończyły – wystarczy czekać na komunikat w telefonie i dopiero wtedy zmienić stację.

[1/2]
[2/2]

Jak to w zasadzie działa?

Choć aplikacja dostępna jest dopiero od kilku dni, cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem, co potwierdza zaangażowanie użytkowników Wykopu w związku z wpisem zamieszonym przez autora programu, Dariusza Sztabę. Największe zainteresowanie budzi tutaj mechanizm, jaki został wykorzystany do wykrywania momentu, w którym reklamy są nadawane.

Dodatkowych informacji udzielił nam sam autor, wyjaśniając, iż system działa póki co półautomatycznie, opierając się na algorytmie z możliwością nauki. Aby mógł funkcjonować w pełni skutecznie, jest wspomagany na bieżąco przez pracownika. Do aplikacji wgrywany jest program telewizyjny z kilkudniowym wyprzedzeniem, co jednak może w praktyce powodować kłopoty: Nie zawsze da się wychwycić minimalne zmiany czasu trwania poszczególnych audycji. Testujemy, słuchamy użytkowników i nanosimy potrzebne poprawki.

Korzystanie z programu jest darmowe przez pierwsze dwa tygodnie. W tym okresie użytkownik dostaje dostęp do 12 programów, w tym TVP1, TVP2, Polsatu, TVN-u, TV4, TV6 i innych. Później, by nadal korzystać z aplikacji w pełnym wymiarze, konieczne jest wykupienie abonamentu lub ograniczenie się do kanałów podstawowych, które na bieżąco będą zmieniane przez twórców bazujących na analizie telewizyjnej ramówki, dla dobra dystrybucji aplikacji. Subskrypcje można wykupić na okres tygodnia, dwóch lub miesiąca.

Funkcji będzie przybywać

Dyskusja i analizy programu na Wykopie doprowadziły użytkowników również do spostrzeżeń, według których w programie przewidziano także funkcje dla użytkowników premium, na tę chwilę w interfejsie niewidoczne. W rozmowie z Dariuszem Sztabą udało nam się te informacje potwierdzić. Niebawem wprowadzamy nową funkcjonalność, którą też można będzie testować za darmo przez pierwsze 14 dni od aktualizacji. Po tym okresie zostanie ona aktywna tylko u użytkowników premium.

Na tę chwilę program jest użyteczny wyłącznie między godziną 16.00 a 24.00, ale docelowo ma być dostępny całodobowo bez ograniczeń. Cały czas się uczymy, mamy pomysły i chcemy rozwijać KoniecReklamTV tak, aby korzystający z niej nie mogli się bez niej obyć – poprawiając przy tym swój osobisty komfort.

KoniecReklamTV możecie już pobierać z naszej bazy. Dostępna jest wersja na Androida oraz iOS-a. Autor dodaje, iż obecnie nie jest możliwe przeniesienie programu na mobilną platformę Microsoftu, ale nie wyklucza stworzenia aplikacji webowej o tej samej funkcjonalności.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.