Mapy Google dostają hashtagi. Znalezienie ciekawego miejsca ma być teraz łatwiejsze

Mapy Google dostają hashtagi. Znalezienie ciekawego miejsca ma być teraz łatwiejsze27.11.2018 11:36
Mapy Google pozwalają dodawać hashtagi do opisów. (depositphotos)

Czyżby Mapy Google miały stać się specyficznym serwisem społecznościowym? Google, po ogłoszeniu wbudowanego komunikatora, dodał do swojej usługi wsparcie dla hashtagów. Nowość ma zachęcić do dzielenia się opiniami o odwiedzonych miejscach, a także w teorii ma ułatwić wyszukiwanie określonych miejsc w lokalizacji.

Google ma już za sobą kilka prób stworzenia serwisu społecznościowego i/lub komunikatora, który odniósłby sukces zbliżony do Facebooka czy WhatsAppa. Mimo ogromnego doświadczenia w usługach internetowych, wspomniane próby nigdy nie zakończyły się oczekiwanym sukcesem. Pojawią się jednak opinie, że ponownie Google próbuje zbudować silną społeczność, tym razem wykorzystując dużą popularność swoich map.

źródło: techcrunch.com
źródło: techcrunch.com

W Mapach Google wprowadzana jest karta Dla Ciebie, w której będą pojawiać się wpisy o promocjach, opinie znajomych i inne ważne informacje związane z obserwowanym miejscem. Ponadto, jak już wspomniałem we wstępie, pojawił się wbudowany komunikator, który umożliwia kontakt z firmami, bez konieczności używania Facebooka czy komunikatora firmy trzeciej.

Teraz do grona nowości, które mogą kojarzyć się z serwisem społecznościowym, dołączają hashtagi. Mają one pomóc w opisaniu konkretnego miejsca i zwrócić uwagę na wybrane elementy. Przykładowo w opisie restauracji można dodać: #tanio #wegańska czy #najlepszykebab. Google zaleca, aby dodawać je na końcu opinii. Ponadto, używane hasztagi powinny być konkretne. Dodawanie słów, takich jak na Instagramie, w stylu #love czy #food, nie pomoże bowiem innym użytkownikom. Po kliknięciu na wybrany hashtag, wyświetlone zostaną miejsca opisane w taki sam sposób.

Nowość pojawia się już w aplikacji na Androida. Niebawem powinna trafić także na urządzenia z iOS-em. W związku z tym, że funkcja udostępniania jest stopniowo, to jeszcze nie wszyscy mają do niej dostęp. Owszem, hashtagi mogą okazać się pomocne. Aczkolwiek nie brakuje komentarzy, że to kolejna zbędna funkcja, która ma zachęcić użytkowników do interakcji, tworząc coś na wzór serwisu społecznościowego.

Najnowszą wersję Map Google znajdziecie w naszym katalogu. Aplikacja dostępna jest na Androida i iOS-a.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.