Microsoft Edge to hit, ale na Androidzie. W przeglądarkę wbudowano AdBlocka

Microsoft Edge to hit, ale na Androidzie. W przeglądarkę wbudowano AdBlocka25.06.2018 19:01

W zeszłym tygodniu zapowiadaliśmy, ze wkrótce Edge na Androidzie otrzyma nową, niezwykle pożądaną przez użytkowników funkcję, czyli mechanizm blokowania reklam. Dziś jest już ona dostępna i sprawdzić jej skuteczność może każdy betatester przeglądarki Microsoftu. Przy tej okazji warto się przyjrzeć nie tylko temu, jakie możliwości ma wszyty w Edge'a bloker, ale także rosnącej popularności aplikacji.

[1/2]
[2/2]

Microsoft w kwestii implementacji blokera reklam w swojej przeglądarce mobilnej postawił na sprawdzone rozwiązania – w aplikację wszyty został po prostu silnik AdBlock Plus. Domyślnie jest on jednak wyłączony. Aby zmienić ten stan rzeczy, należy udać się do ustawień programu (przycisk z wielokropkiem w prawym dolnym rogu ekranu) i wybrać pozycję Settings. Tam przechodzimy do Content blockers. Po włączeniu AdBlocka, użytkownik zobaczy komunikat, że reklamy będą blokowane wybiórczo. Na stronach ukrywane będą tylko te reklamy, które przez zrzeszenie Coalition for Better Ads zostały uznane za najbardziej nachalne.

Ustawienia AdBlocka można jednak przełączyć z selektywnych na całkowite. Wystarczy przejść do Advanced settings i tam zmienić pozycję przełącznika Acceptable ads. Ponadto można tutaj wprowadzić listę wyjątków – wystarczy przejść do ustawień białej listy i wprowadzić tam adresy stron, na których reklamy mają być wyświetlane. Nie można zatem powiedzieć, abyśmy w ogóle nie otrzymali możliwości konfiguracji AdBlocka, niemniej brakuje tutaj możliwość importowania list czy innych funkcji znanych z rozszerzenia dla przeglądarek pulpitowych.

Przy okazji implementacji tej nowości, nie sposób pominąć skali sukcesu, jakim okazało się udostępnienie przez Microsoft na Androidzie przeglądarki opartej na silnikach Chromium i rozszerzonej o integrację z Windowsem na PC. Mimo że Edge na Windowsie jest często powodem do żartów (czemu nie przysłużyła się agresywna kampania promocyjna Microsoftu), to na Androidzie radzi on sobie bardzo dobrze. W ostatnim czasie liczba pobrań z Google Play przekroczyła 5 mln, a trzeba pamiętać, że w niektórych krajach, w tym w Polsce, dostępny jest wyłącznie w wersji beta.

[1/2]
[2/2]

To nie pierwszy sukces Edge'a na Androidzie. Jak zauważa Jack Wilkinson z redakcji onmsft.com program miał także świetny start – po miesiącu od premiery pobrano go milion razy. Czyżby pomysł Microsoftu na podbój mobilnego rynku wymuszony przez śmierć mobilnego Windowsa się sprawdzał? Z całą pewnością implementacja silnika AdBlock Plus nie zaszkodzi popularności aplikacji. Edge'a na Androida znajdziecie w naszym katalogu oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.