Można już testować Chrome dla Androida z Material Design. Wygląda bardzo elegancko

Można już testować Chrome dla Androida z Material Design. Wygląda bardzo elegancko25.07.2014 13:47
Redakcja

Google coraz śmielej implementuje swój Material Design w aplikacjach i usługach, których jest właścicielem. Obecnie możemy rozwiązanie to zobaczyć także w przeglądarce Chrome dla Androida. Co prawda jest ona w wersji beta, niemniej skoro Material Design do niej trafił, możemy spodziewać się, że za kilka tygodni wyląduje także w wydaniu stabilnym. Wygląd to jednak nie wszystko, zmiany w działaniu są odczuwalne także w innych sytuacjach.

Zmiany można zaobserwować już po uruchomieniu aplikacji. Producent uprościł proces logowania, bo po użyciu skonfigurowanego konta (co było możliwe już wcześniej), nie ma konieczności ponownego logowania do stron Google. Od razu widać także założenia Material Design, a mianowicie prostotę. Ikony stały płaskie i delikatniejsze, kolory i całe wykonanie można ująć jako bardziej „plastyczne”. Również czcionki są inne, bo delikatniejsze i sprawiające wrażenie, że ich wygładzanie spisuje się teraz o wiele lepiej. Prostotę i spłaszczenie widać na nowej stronie głównej, gdzie znajdziemy duże logo Google, wyszukiwarkę, a pod nimi miniatury ostatnio otwieranych stron. Trzeba przyznać, że wygląda to bardzo elegancko.

Podobnym zabiegom zostały poddane i inne wewnętrzne podstrony przeglądarki, jak choćby wybór kart. Teraz są one bardzo „proste”, pozbawione dekoracji. Inaczej prezentuje się również przeglądanie w trybie incognito. Google opakowało go w ciemno-szarą kolorystykę, wyróżniło także ikonę trybu i informacje jego dotyczące. Ikonka pozwalająca na wybór aktywnej spośród wszystkich aktywnych kart nie zawiera już ich licznika. Nie wiadomo, czy to celowa zmiana, czy tylko brakująca lub niedziałająca w wydaniu testowym funkcja. Po otwarciu więcej niż jednej karty ikona zmienia się jedynie tak, że daje do zrozumienia, iż otwartych jest więcej stron niż tylko ta, którą aktualnie przeglądamy.

Przeglądarka wydaje się działać nieco wydajniej, trudno to jednak oceniać w wersji testowej. Zmiany na pewno nie dotyczą tylko silnika, ale również zabezpieczeń – próba korzystania z mechanizmów LastPass do wypełnienia pól i automatycznego logowania kończy się informacjami o zbyt długim, lub niebezpiecznym żądaniu. Możliwe, że aplikacja lepiej monitoruje, czy coś nie wpływa na wysyłane przez nią żądania. Przeglądarkę znajdziecie w bazie aplikacji mobilnych naszego serwisu. Zmiany póki co dotyczą wersji beta, możliwe, że trafią do stabilnej w następnym wydaniu, które powinno ukazać się już za 6 tygodni.

Warto przy okazji przypomnieć o podobnych zmianach, które dotyczą aplikacji do obsługi sklepu Google Play. W połowie miesiąca informowaliśmy, jak wyglądają przecieki dotyczące nowego wyglądu. Potwierdziły się one, nowa wersja aplikacji niedawno trafiła do sieci, a obecnie jest stopniowo aktualizowana u wszystkich użytkowników. Pierwotnie zapowiadało się, że w nowym sklepie łatwo nie odnajdziemy dokładnych informacji o aplikacji. Na szczęście tego typu przypuszczenia nie potwierdziły się.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.