Nowość w mBanku. Mają pomysł na ochronę przed oszustami

Nowość w mBanku. Mają pomysł na ochronę przed oszustami23.03.2023 10:29
mBank walczy z oszustami.
Źródło zdjęć: © unsplash

mBank przygotował nowe narzędzie dla swoich klientów. Ma pomóc w walce z cyberprzestępcami podszywającymi się pod pracowników banku i wyłudzającymi pieniądze.

W ostatnim czasie oszustwa stały się prawdziwą plagą. Wymyślono wiele różnych wariantów tego przestępstwa, ale jednym z częściej stosowanych są tzw. oszustwa telefoniczne. Z licznych komunikatów Policji wynika, że ofiary nabierają się między innymi na fałszywych konsultantów i innych pracowników banków. Przeciwdziałać skutkom tego procederu ma nowe rozwiązanie wprowadzane przez mBank.

mBank walczy oszustami

Na czym polega nowe narzędzie? Chodzi o mobilną autoryzację (mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika). Jak zapewniają pomysłodawcy, rozwiązanie będzie bardzo proste w użyciu i nie sprawi kłopotów żadnemu użytkownikowi, a jednocześnie skutecznie pomoże w walce z oszustami, a zwłaszcza w zapobieganiu skutkom ich działań często oznaczającym utratę wszystkich oszczędności z konta.

W trakcie rozmowy telefonicznej pracownik banku wyśle do klienta powiadomienie na aplikację mobilną mBank. Znajdzie się w nim między innymi imię i nazwisko, dzięki czemu użytkownik (klient) będzie mógł błyskawicznie zweryfikować czy połączył się z pracownikiem banku czy ktoś właśnie próbuje go oszukać i uzależnić od tego dalsze działania.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić mysz Logitech MX 3S

Kiedy ruszy mobilna autoryzacja mBank?

Działanie mobilnej autoryzacji sprowadza się do wyłącznie trzech kroków. Najpierw odpowiedni ruch wykona pracownik banku, wysyłając do klienta stosowne powiadomienie w aplikacji.

Wtedy będzie trzeba zalogować się na swoje konto i sprawdzić czy pojawił się nowy komunikat oraz czy zawarte tam dane są zgodne ze słowami rozmówcy. Użytkownik będzie miał do wyboru opcje Odrzuć oraz Zatwierdź. Pierwsza zakończy rozmowę, a druga umożliwi jej kontynuowanie.

Zatwierdzenie rozmowy w aplikacji mobilnej pozwoli kontynuować rozmowę bez konieczności zadawania pytań weryfikacyjnych. W przypadku użytkowników korzystających z naszej aplikacji mobilnej i mobilnej autoryzacji sam fakt zadawania takich pytań będzie świadczył o próbie wyłudzenia.

Jarosław Górski, dyrektor departamentu bezpieczeństwa mBanku

Mobilna autoryzacja mBank., Źródło zdjęć: © mBank
Mobilna autoryzacja mBank.
Źródło zdjęć: © mBank

Mobilne potwierdzenie tożsamości ma być obowiązkowe podczas każdej rozmowy inicjowanej przez pracowników banku, w której będzie poruszany temat oferty dla klienta, płatności czy jego danych osobowych.

mbank zapowiada, że omawiane rozwiązanie zacznie działać już wkrótce, od 27 marca.

Mateusz Tomczak, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.