Nowość w Revolut: nowy numer karty po każdej płatności

Nowość w Revolut: nowy numer karty po każdej płatności22.03.2018 09:26

Revolut ogłosił, że użytkownicy będą mogli nie tylko aktywować wirtualną kartę płatniczą, ale też korzystać z możliwości zmiany jej numeru po płatności. Funkcja ta jest dostępna dla użytkowników Premium, trzeba więc za nią dodatkowo zapłacić, ale są sytuacje, gdy warto z takiej możliwości skorzystać.

Wprowadzenie jednorazowych kart płatniczych jest odpowiedzią na rosnące zagrożenie kradzieży przez zdobycie numeru karty i danych zabezpieczających, popularnych głównie we Francji i Wielkiej Brytanii. Wbrew pozorom ataki na transakcje zdalne (CNP, Card Not Present) są popularniejsze niż klonowanie kart i korzystanie z nich w bankomatach. Zdobyte podczas transakcji online albo przez phishing informacje o karcie można wykorzystać do płatności online albo nawet sklonować na nową, fizyczną kartę.

Jednym z rozwiązań tego problemu jest chwilowe zamrażanie karty, by nie obsługiwała płatności zbliżeniowych i transakcji w bankomatach. Operatorzy kart płatniczych także mają rozwiązanie, ale nie jest ono jeszcze szeroko stosowane. Mastercard i Visa opracowali systemy tokenizacji (odpowiednio MDES i VTS), które zmieniają numery kart przy transakcjach i wszystkie dane wysyłają w postaci zaszyfrowanej.

Jedna karta Revolut ze zmiennym numerem przysługuje każdemu użytkownikowi Premium. Za każdym razem po zakończeniu płatności online systemy Revolut niszczą poprzedni numer karty. Jeśli płaciliśmy na podejrzanej stronie, która spróbuje ponownie pobrać z karty pieniądze, transakcja się nie powiedzie – technicznie ta karta już nie istnieje. Nowy numer karty pojawi się natychmiast w aplikacji Revolut.

Karta jest dostępna dla użytkowników Premium i otwiera nowe możliwości tylko w kwestii bezpieczeństwa płatności. Nowy numer karty przy każdej transakcji teoretycznie umożliwi także podawanie różnych numerów kart w różnych usługach przy zakładaniu próbnego konta. Teoretycznie, ponieważ z naszych doświadczeń wynika, że wiele usług nie przyjmuje kart Revolut. Spotify i iTunes na przykład mają problem z tym, że karta została wydana w innym kraju, niż znajduje się adres rozliczeniowy klienta. Netflix nie ma takich ograniczeń i tam karty jednorazowe powinny działać bez problemu – trzeba tylko opłacać abonament Premium dla Revolut – 29,99 zł miesięcznie. W porównaniu do abonamentu Netflixa to żaden zysk.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.