Orange nie działa. Awaria telewizji Orange TV i światłowodu (aktualizacja)

Orange nie działa. Awaria telewizji Orange TV i światłowodu (aktualizacja)03.07.2021 09:19
Orange zmaga się z awarią
Źródło zdjęć: © downdetector

Orange walczy z awarią, w wyniku której klienci z wielu obszarów w Polsce nie mają dostępu do telewizji i internetu światłowodowego. Użytkownicy zgłaszają problemy od około 6:00 rano, a łączna liczba raportów o usterce przekroczyła już 300.

Raporty o usterce w Orange spływają do serwisu downdetector od samego rana. Większość pochodzi od użytkowników z dużych miast, w tym Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Łodzi, Szczecina, Lublina czy Bydgoszczy. Jak wynika z charakteru zgłoszeń o awarii, większość osób ma problem z działaniem telewizji i dostępem do internetu.

"Brak kanałów TV w Koszalinie" - komentuje problem jeden ze zgłaszających. "Bydgoszcz poza zasięgiem światłowodu? Co jest, tv nie działa" - pisze ktoś inny. Pytań i komentarzy klientów Orange nie brakuje również na oficjalnym profilu operatora na Facebooku. Jeden z klientów tłumaczy, że "zrywa mu połączenie z dekoderem tv lub pokazuje komunikat, że wybrany kanał jest niedostępny".

Orange walczy z awarią, Źródło zdjęć: © downdetector | Oskar Ziomek
Orange walczy z awarią
Źródło zdjęć: © downdetector | Oskar Ziomek

Na tę chwilę Orange nie ustosunkował się do zgłoszeń klientów narzekających na TV i światłowód, a jak wynika z narastającej liczby raportów, usterka cały czas występuje. W efekcie, w tym momencie nie da się przewidzieć jak długo potrwają jeszcze utrudnienia.

Aby uzyskać dodatkowe informacje w tej sprawie, skontaktowaliśmy się z biurem prasowym Orange. Kiedy otrzymamy jakiekolwiek dodatkowe informacje w tej sprawie, publikacja zostanie zaktualizowana.

Aktualizacja, godz. 10:15

Orange potwierdził awarię usługi Orange TV na Twitterze. Jak podał, trwają już prace zmierzające do wyeliminowania problemu. Niestety na razie nie podano, ile jeszcze może potrwać awaria.

Aktualizacja, godz. 10:35

Otrzymaliśmy dodatkową odpowiedź z biura prasowego Orange, potwierdzającą trwające prace naprawcze. "Obserwujemy utrudnienia w dostępie do telewizji IPTV. Pracujemy nad jak najszybszym usunięciem awarii. Przepraszamy klientów za niedogodności" - brzmi krótki komunikat. Niestety Orange nie odpowiedział na nasze pytanie o szacowany czas trwania utrudnień. Klientom pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość.

Aktualizacja, godz. 13:30

Jak dowiedzieliśmy się z biura prasowego Orange, awaria została usunięta kilkanaście minut temu. Użytkownicy Orange TV nie powinno więc mieć już problemów z odbiorem telewizji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.