Owoc czy jakaś piosenka? MWC zaostrza potyczki reklamowe

Owoc czy jakaś piosenka? MWC zaostrza potyczki reklamowe20.02.2014 14:13

Zbliżają się kolejne targi z serii Mobile World Congress, zainteresowani tematem szykują się na prezentacje kolejnych flagowców i ciekawych gadżetów, a sami producenci zaczynają walkę o klienta. Specjaliści od reklamy znów podwinęli rękawy, aby wymyślić kolejne sposoby na pokazanie, że produkt danej firmy jest lepszy od konkurencji… a w szczególności od iPhone'a.

Mistrz natrząsania się z posiadaczy urządzeń mobilnych z jabłkiem — Samsung ­— nie zawiódł. Reklama zbudowana wokół Jamesa LeBrona, legendy koszykówki, sprytnie pokazuje „ten drugi telefon”. Niby nigdzie nie jest pokazana marka, ale od razu widać, że to iPhone. Chwileczkę... czy nie powinniśmy cieszyć się meczem w HD na ekranie, który naprawdę ma rozdzielczość HD? 5,7 cali HD? Czy 4 cale nie-HD? — mówi narrator. LeBron dosłownie ucieka od tego telefonu.

Materiał promujący Galaxy Tab Pro 10.1 już nie jest tak delikatny. Ukryty za ołówkiem iPad Air został przywołany z nazwą, ale nie bez powodu — chodziło o pokazanie, że tablet Samsunga jest jeszcze cieńszy (7,3 mm, iPad Air jest o całe 0,2 mm grubszy). Dwie rzeczy na ekranie jednocześnie vs. maksymalnie jedna. I znów powraca temat rozdzielczości ekranu, choć tu również różnica jest niewielka (1600×2560 u Samsunga, 1536×2084 u Apple'a).

Do grupy promujących swoje produkty w sposób zahaczający już o szkalowanie Apple'a (Samsung, Nokia, jeszcze raz Nokia, Microsoft, Motorola, HTC i McDonald's) dołączył kilka dni temu Huawei. Jego materiał jest dość łagodny, jednak stylizowana na sterylne reklamy Apple'a zapowiedź nowości na MWC, z Siri jako narratorem, przywodzi na myśl zabawne zamieszanie z 2012 roku. Zapytana wtedy o najlepszy smartfon świata asystentka zaprezentowała Lumię 900. Od chińskiego giganta oberwało się troszkę także Samsungowi.

Fruit or Some song? Nie, to Huawei!

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.