PKO BP opublikował instrukcję. Zniknie jedna z metod płatności

PKO BP opublikował instrukcję. Zniknie jedna z metod płatności09.03.2024 10:52
PKO BP informuje o wycofaniu jednej z opcji aplikacji
Źródło zdjęć: © materiały prasowe PKO BP

PKO BP poinformował klientów o planowanym wycofaniu jednej z metod płatności. Od 20 marca 2024 roku bank będzie stopniowo wyłączać płatności zbliżeniowe kartą podpiętą do aplikacji IKO. Zamiast tego PKO BP poleca zacząć korzystać ze zbliżeniowego Blika i pokazuje, jak to zrobić.

PKO BP opublikował na swojej stronie instrukcję, w której tłumaczy, jak kontynuować zbliżeniowe płacenie smartfonem z Androidem wyposażonym w NFC. Bank zdecydował się bowiem wycofać podobną funkcjonalność z aplikacji IKO i poleca zamiast tego skonfigurować płatności zbliżeniowe z wykorzystaniem Blika. Jak deklaruje PKO BP, całość działa w podobny sposób, a klienci nie powinni odczuć dodatkowych problemów.

Aby skonfigurować zbliżeniowego Blika w telefonie, w aplikacji IKO należy odwiedzić zakładkę Płatności, a następnie Ustawienia płatności i wybrać Źródło płatności. Dalej konieczne jest wybranie Płatności zbliżeniowych Blikiem i wskazanie konta PKO BP, z którego w przypadku płatności telefonem mają zostać pobrane środki. Na koniec trzeba jeszcze wybrać sposób potwierdzania transakcji.

Od tego momentu klienci PKO BP będą mogli płacić za zakupy zbliżeniowo Blikiem w praktyce tak, jak dotychczas kartą w telefonie - zbliżając telefon do terminala. Bankowcy zwracają uwagę, że płacenie kartą z poziomu telefonu z Androidem z NFC można też kontynuować inaczej, dodając kartę do Google Pay lub Garmin Pay, SwatchPAY! czy Xiaomi Pay - by móc realizować płatności bezpośrednio ze smartwatchy lub opasek.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

PKO BP podał w komunikacie, że płatności zbliżeniowe telefonem z kartą będą stopniowo wyłączane od 20 marca. Szczegółowe informacje nie zostały udostępnione. Można więc zakładać, że po 20 marca wciąż niektórzy klienci będą mogli jeszcze korzystać z dotychczasowej metody płatności. Lepiej jednak zadbać o zmianę przyzwyczajeń wcześniej, zanim płatności zbliżeniowe niespodziewanie nie zadziałają przy terminalu i zaczną obowiązywać tylko w formie zbliżeniowego Blika.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.