Problem z MUX4? Aktualizacja telewizora usuwa usterkę

Problem z MUX4? Aktualizacja telewizora usuwa usterkę13.06.2023 15:31
Problem z telewizją naziemną
Źródło zdjęć: © Pixabay

Kanał Wydarzenia24 udostępniony w ramach MUX4 w cyfrowej telewizji naziemnej nie zawsze działa prawidłowo. Okazuje się, że źródłem usterki jest oprogramowanie części telewizorów Philipsa i Sony. Aktualizacja została już udostępniona - wystarczy ją zainstalować.

O problemie informuje serwis wirtualnemedia.pl. Jak się okazuje, niektórzy właściciele telewizorów firmy Sony i Philips od kilku miesięcy mogą mieć problem z wyświetlaniem kanału Wydarzenia24 w ramach multipleksu MUX4. Osoby doświadczające błędu zgodnie raportują, że po pewnym czasie oglądania programu obraz może być poszarpany, bądź kanał sprawiać wrażenie zakodowanego.

Okazuje się, że problem dotyczący MUX4 można łatwo wyeliminować - instalując aktualizację oprogramowania odbiornika TV. W przypadku smartTV podłączonych do internetu, wystarczy zajrzeć do ustawień i wymusić sprawdzenie aktualizacji. W innych przypadkach nową wersję firmware'u trzeba znaleźć samodzielnie na stronie producenta przy komputerze, a następnie przygotować nośnik instalacyjny USB według instrukcji.

Jak zwraca uwagę serwis wirtualnemedia.pl, opisywane problemy dotyczące kanału Wydarzenia24 nie są pierwszymi w historii. Wcześniej źródłem kłopotów z wyświetlaniem była nietypowa rozdzielczość, którą dopiero w ubiegłym roku zmieniono na standardowe FullHD. Historia pamięta również problem z dostępnością kanału z uwagi na zastosowanie 10-bitowej głębi kolorów. Zmniejszono ją docelowo do 8-bitowej, przez co program stał się dostępny dla większej liczby odbiorców.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić dysk SSD Solidigm P44 Pro?

Problemy z DVB-T2

Warto wiedzieć, że niezależnie od problemów z MUX4 dotyczących właścicieli telewizorów Philipsa i Sony, inne osoby też mogą doświadczyć przerw w dostępie do sygnału z cyfrowej telewizji naziemnej. Źródłem problemu mogą być w tym przypadku zaplanowane wcześniej prace serwisowe przy nadajnikach DVB-T2. Brak zasięgu może także dotyczyć radia.

Szczegóły zaplanowanych działań publikowane są na bieżąco w harmonogramie firmy Emitel. Działania techników rozłożone są na różne godziny, przez co w różnych częściach kraju można się spodziewać utrudnień w innym momencie.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.