Przez aplikację Bilkom w końcu kupimy bilety kolejowe, ale tylko niektóre

Przez aplikację Bilkom w końcu kupimy bilety kolejowe, ale tylko niektóre30.01.2018 14:01

Mimo że świat idzie do przodu, na kolei bez zmian. Choć po torach w naszym kraju jeżdżą pociągi wielu przewoźników, wciąż nie mamy wygodnego sposobu na kupno biletów na trasę z przesiadką. Aplikacja Bilkom, należąca do PKP Informatyka, najpóźniej w kwietniu dorobi się możliwości sprzedaży biletów. Do obsługiwanych przewoźników mają też dołączyć kolejni, ale to niekoniecznie dobra wiadomość.

Pod adresem beta.bilkom.pl została już uruchomiona nowa strona, na razie w wersji testowej, pokazująca przedsmak tego, co czeka nas w kolejnej wersji aplikacji mobilnej. Wciąż można korzystać ze swojego starego konta, ale niestety PKP Informatyka nie planuje przenoszenia kont użytkowników do nowej wersji bilkomu. Po 15 lutego trzeba będzie zarejestrować się od nowa.

[1/2]
[2/2]

Wyszukiwarka połączeń niewiele się zmieniła, ale jej nowa szata graficzna stanowi odpoczynek od trącącego myszką szarego formularza.

Bilkom obsługuje obecnie wyszukiwanie połączeń i kupowanie biletów przewoźników InterCity, Polregio i trójmiejskiego SKM. Tu także zanosi się na drobną zmianę, gdyż PKP Informatyka prowadzi rozmowy z innymi podmiotami. Prawdopodobnie jeszcze przed kwietniem do rodziny dołączy Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Trudno jednak powiedzieć, czy to korzystna zmiana. Istnieje ryzyko, że PKP Informatyka przyciągnie do siebie przewoźników na warunkach blokujących im współpracę z innymi aplikacjami. Prawdopodobnie z tego właśnie powodu cierpi świetna aplikacja Koleo, w której Polregio wstrzymał sprzedaż biletów.

Możliwość zakupu biletów jest dostępna na nowej stronie i także nie różni się od poprzedniej wersji. Po wybraniu połączenia od razu widzimy cenę i możemy przejść do zakupów. W aplikacji możemy spodziewać się tych samych opcji wyboru, a więc obsługi zniżek, przewozu rowerów i podróży z psem. Aplikacja będzie obsługiwać płatności za pośrednictwem Tpay, co pozwoli kupować bilety Blikiem, kartą i przelewami pay-by-link. PKP Informatyka nie planuje uruchamiania wirtualnej portmonetki, jaką ma na przykład SkyCash, sprzedający bilety InterCity i Kolei Dolnośląskich.

Opóźnienia w pracach nad kupowaniem biletów przez aplikacją dziwią o tyle, że sprzedaż biletów przez stronę, także w wersji mobilnej, działa od lat. Najwyższa pora na zmiany.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.