Reklamy na Netfliksie opóźnione. Wiemy, kiedy się pojawią

Reklamy na Netfliksie opóźnione. Wiemy, kiedy się pojawią21.07.2022 11:44
Netflix
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images

Kilka miesięcy temu Netflix ogłosił, że wprowadzi tani pakiet z reklamami. Miało to nastąpić jeszcze w tym roku, ale okazuje się, że plany serwisu zostały opóźnione. Wiemy już, kiedy pojawią się reklamy na Netfliksie.

19 lipca 2022 roku zarząd Netfliksa wypuścił list do inwestorów, w którym zawarto najważniejsze informacje na temat kondycji spółki, a także jej strategii rozwoju na najbliższe lata. Okazuje się, że w okresie od kwietnia do lipca platforma straciła 970 tys. subskrybentów, głównie z USA oraz Kanady.

Nie jest to duże zaskoczenie – wielokrotnie pisaliśmy o kłopotach Netflixa oraz planach serwisu. Wprowadzi on nowy, darmowy pakiet z reklamami, który ma mieć mniej dostępnych treści. To jeden z kilku sposobów na walkę z coraz szybszym odpływem subskrybentów.

Reklamy na Netfliksie opóźnione

Teraz wiemy już więcej na temat daty wprowadzenia bezpłatnego planu. Władze Netfliksa w liście do inwestorów oznajmiły, że będzie to miało miejsce dopiero w pierwszym kwartale 2023 roku, a więc dużo później, niż wskazywały na to nieoficjalne informacje.

Powody opóźnienia nie zostały ujawnione, ale może to mieć związek z zaskakującą decyzją Netfliksa, który zrezygnował ze współpracy z Google'em i wybrał Microsoft na partnera odpowiedzialnego za wyświetlanie i sprzedaż reklam.

Prace nad wprowadzeniem reklam trwają, a Netflix wciąż traci kolejnych użytkowników. Czy nowy pakiet pozwoli na zwiększenie przychodów i zatrzymanie części subskrybentów myślących o zrezygnowaniu z usługi? Jedno jest pewne – zapowiedzi amerykańskiej firmy odbijają się szerokim echem w mediach, co ma dużą wartość marketingową. Może właśnie to jest powód, dla którego Netflix tak niechętnie dzieli się informacjami?

Czym jest Netflix?

Netflix to największy na świecie portal streamingowy i źródło rozrywki dla ponad 220 milionów użytkowników. Serwis jest spółką publiczną notowaną na amerykańskiej giełdzie, przez co regularnie musi dzielić się wynikami finansowymi oraz informacjami na temat planowanych działań. Dotychczas pozycja Netflixa na rynku wydawała się niezagrożona, ale konkurencja ze strony innych serwisów sprawiła, że firma ma kłopoty.

Tomasz Bobusia, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.