Reklamy na Netflixie. Microsoft pomoże je wprowadzić

Reklamy na Netflixie. Microsoft pomoże je wprowadzić14.07.2022 11:59
Netflix we współpracy z Microsoftem wprowadzi reklamy
Źródło zdjęć: © Pexels

Poznaliśmy więcej szczegółów na temat najtańszego pakietu Netflixa, który w zamian za niższą cenę ma wyświetlać użytkownikom reklamy. Platforma streamingowa ogłosiła, że skorzysta z technologii reklamowej przygotowanej przez Microsoft. Obie firmy planują długoterminową współpracę.

Netflix to najpopularniejsza na świecie platforma streamingowa, oferująca dostęp do setek filmów i seriali za comiesięczny abonament. Ostatnio jest jednak w niemałych kłopotach - od początku roku wartość akcji Netflixa spadła o kilkaset procent, a serwis zaliczył pierwszy w historii duży spadek liczby użytkowników.

Nie Google, a Microsoft

W reakcji na spadającą liczbę użytkowników zarząd Netflixa zdecydował się na zmiany. Jedną z nich będzie wprowadzenie nowego, najtańszego pakietu, w ramach którego widzom będą wyświetlały się reklamy. O planach Netflixa pisała w kwietniu Karolina Modzelewska, ale od tego czasu wiele się zmieniło.

Jak się okazuje, Netflix chciał rozpocząć współpracę z Google i wykorzystać ogromne doświadczenie w branży reklamowej, jakim może pochwalić się największa wyszukiwarka. Teraz jednak wiemy już, że Netflix zdecydował się na współpracę z Microsoftem. Gigant z Redmond uzyskał wyłączne prawo do sprzedaży i obsługi reklam na platformie.

Nowa technologia reklamowa Microsoftu

Pod koniec 2021 roku Microsoft ogłosił zakup serwisu Xandr od amerykańskiego AT&T. Przejęcie zostało sfinalizowane na początku lipca 2022 roku, a więc tuż przed ogłoszeniem współpracy z Netflixem.

Xandr to zaawansowana platforma umożliwiająca zarządzanie i optymalizację całością procesu reklamowego – od kontaktu z reklamodawcami, przez zakup i sprzedaż reklam, aż po ich umieszczanie w treści. To właśnie Xandr obsłuży reklamy, które wyświetlą się użytkownikom korzystającym z najtańszego pakietu Netflixa.

Kiedy pojawią się reklamy na Netflixie?

Prace nad nowym pakietem i wprowadzeniem reklam na Netflixa trwają, a zarząd platformy wciąż milczy na temat daty wprowadzenia zmian. Jednak plotki uzyskane przez dziennikarzy New York Timesa wskazują, że ma się to wydarzyć jeszcze w 2022 roku.

Nie znamy też ceny nowego, najtańszego pakietu. W kwietniu 2022 roku Netflix zdecydował się na niewielkie podwyżki cen abonamentu w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Platforma zapowiada, że to nie koniec, ale wciąż nie ujawnia szczegółów na temat nadchodzących zmian w cenach abonamentu.

Drastyczny krok Netflixa

Tani pakiet z reklamami to nie jedyna zmiana, jaka czeka Netflixa. Gigant streamingu zdecydował się na wprowadzenie drastycznego kroku i walkę z dzieleniem się kontami. Choć regulamin platformy umożliwia to jedynie członkom gospodarstwa domowego, to wielu znajomych dzieliło między siebie konta i koszty subskrypcji, dzięki czemu była ona znacznie tańsza.

Program jest obecnie w fazie testów, ale jeśli wejdzie w życie, to Netflix, gdy wykryje dzielone konto, nałoży na użytkownika dodatkowe opłaty, a w wyjątkowych sytuacjach – zablokuje dostęp do serwisu.

Microsoft i Netflix łączą siły

Współpraca Microsoftu i Netflixa to ogromna szansa dla obu przedsiębiorstw.

Netflix ma nadzieję, że wprowadzenie reklam zahamuje spadek przychodów i przyciągnie nowych użytkowników dzięki dużo tańszemu pakietowi. Natomiast Microsoft otrzyma szansę na przetestowanie usługi Xandr na ponad 221 milionach użytkowników Netflixa.

Tomasz Bobusia, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.