Samsung dołącza do LG i wycofuje się z wyścigu na innowacje w smartfonach

Samsung dołącza do LG i wycofuje się z wyścigu na innowacje w smartfonach28.02.2018 13:40

Jesteśmy już po najważniejszej premierze Samsunga związanej z tegorocznymi targami MWC. Samsungi Galaxy S9 oraz S9+ nie mają już przed klientami tajemnic, choć większość specyfikacji znana była o wiele wcześniej za sprawą pojawiających się w Sieci plotek i przecieków. Wydawać by się więc mogło, że trwający od lat wyścig pomiędzy producentami na wprowadzanie pionierskich rozwiązań w swoich flagowcach trwa. Nic bardziej mylnego – podczas jednej z konferencji Samsung przyznał, że gonitwa za byciem pierwszym już go nie interesuje.

Jak informuje serwis PhoneArena, takie słowa wypowiedział DJ Koh odpowiedzialny za dział mobilny w Samsungu: (...) mieliśmy obsesję na punkcie bycia pierwszymi na świecie i pierwszymi wśród konkurencji, zamiast myśleć o tym, na ile dana innowacja będzie cenna dla klientów. Bycie pierwszym nie ma już dziś znaczenia i naszą strategią jest oddawanie w ręce klientów nowych rozwiązań w odpowiednim czasie, aby miały dla nich wymierną wartość.

Możliwe więc, że w Samsungu zdano sobie sprawę, iż użytkownicy coraz chłodniej podchodzą do premier nowych telefonów, które w rzeczywistości niewiele różnią się od poprzedników. Przykładem niech będzie rzeczony S9 i S9+. Smartfony są oczywiście udane i względem poprzedników ulepszono w nich aparat(y), głośniki i nie tylko, jednak mając na uwadze jaką innowacją były Samsungi Galaxy S8/S8+ względem S7 i S7 Edge (lub sięgając jeszcze bardziej w przeszłość: S6/S6 Edge względem S5), nietrudno przyznać, iż obecne zmiany są raczej kosmetyczne.

Introducing the Galaxy S9 – The Camera. Reimagined.

Niewykluczone więc, że chcąc zadbać o efekt wow podczas kolejnych premier, Samsung woli wycofać się z regularnego pokazywania nowych flagowców na rzecz dopracowania ich możliwości, choć warto zaznaczyć, że wprost nie zostało to powiedziane. Inna interpretacja pozwala jednak sądzić, iż Samsung woli poczekać na ruchy konkurencji, podejrzeć co ciekawsze pomysły i dopiero wówczas stworzyć własny produkt, który będzie połączeniem innowacji, na których zależy klientom.

Gdyby Samsung zdecydował się jednak zerwać z trwającym jak dotąd regularnym trybem prezentowania swoich nowych flagowców niemal równo co rok, nie byłby pierwszym producentem, który pomyślał o takiej zmianie. Dużo wcześniej podobny ruch wykonało LG, które oficjalnie poinformowało, że kolejny po G6, V30 i V30S flagowiec pojawi się na rynku w momencie, kiedy będzie na to gotowy, a nie przed z góry założoną datą. Jako ciekawostkę warto również dodać, iż w tym przypadku pojawiają się również wątpliwości, czy z uwagi na zmianę regularnego trybu prezentacji, kolejny flagowiec LG będzie kontynuował nazewnictwo serii i czy zostanie nazwany G7, czy inaczej.

Co ciekawe, podejrzenie o ewentualnym odejściu od ugruntowanej już pozycji nazewnictwa flagowców pojawia się również w przypadku Samsunga. W wywiadzie dla serwisu The Investor w odpowiedzi na pytanie związane z nazewnictwem serii, DJ Koh zaznaczył, że chociaż Samsung pozostanie przy nazwie „Galaxy”, to toczą się rozważania, czy konieczne jest pozostanie przy nazywaniu flagowców literą S oraz dalszej numeracji. Bardzo możliwe więc, że kolejny flagowy Samsung Galaxy ani nie będzie nazywał się S10, ani też nie pojawi się na rynku mniej więcej za rok, tylko dopiero, gdy będzie mógł zaoferować odpowiednio dużo ciekawszych funkcji względem swojego poprzednika.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.