Samsung prezentuje smartfon całkowicie pozbawiony dostępu do Internetu

Samsung prezentuje smartfon całkowicie pozbawiony dostępu do Internetu13.04.2018 17:15
Smartfon Samsung z depositphotos
Kamil Zarzycki

Ekrany bez ramek, wiele obiektywów czy biometria to dziś najważniejsze trendy wśród producentów smartfonów. Samsung rozwija jednak równolegle zupełnie inną koncepcję – smartfon całkowicie pozbawiony dostępu do internetu.

Małe i proste telefony wciąż mają swoich fanów, czego dowodem może być zeszłoroczna premiera odnowionej Nokii 3310. Jej chłodne przyjęcie skłania jednak do zastanowienia, się, czego właściwie oczekujemy od prostego telefonu w dzisiejszych czasach. Może powinny być jeszcze bardziej prymitywne niż Nokia, albo właśnie czegoś im jeszcze brakuje? Samsung przedstawił nam swoją odpowiedź na te pytania w postaci Galaxy J2 Pro – smartfon bez dostępu do internetu.

Według Samsunga, urządzenie jest kierowane między innymi do studentów, których niepołączony z internetem smartfon nie będzie rozpraszał podczas nauki. Można również stwierdzić, że smartfon zadowoli seniorów, dla których mnogość funkcji może być sporym utrudnieniem w codziennym korzystaniu z telefonu. Kolejną grupę docelową stanowić mogą rodzice, chcący zachować kontrolę nad ilością czasu, jaki ich dzieci spędzają online.

Warto zwrócić uwagę, że brak dostępu do Sieci nie wiąże się tylko z niedostępnością Facebooka czy klientów zaawansowanych usług internetowych. Wszak istnieją także znacznie prostsze aplikacje, które potrzebują dostępu do internetu, a dla użytkowników są zbyt ważne, aby się ich pozbywać. Aplikacje pogodowe, mapy, poczta czy nawet zsynchronizowany kalendarz to tylko kilka z wielu programów, które są niezbędne na co dzień. Na nowym Samsungu Galaxy J2 Pro nie będzie można z nich skorzystać.

Samsung J2 Pro
Samsung J2 Pro

Jak informuje serwis Gizchina, smartfon Galaxy J2 Pro posiada 1,5 GB RAM-u, 16 GB pamięci wewnętrznej, oraz kamerę o rozdzielczości 8 MP, która nakręci filmy w rozdzielczości FullHD. Zastosowany procesor to Snapdragon 425 (4×Cortex A53) taktowany do 1,4 GHz. Pięciocalowy ekran o przekątnej długości 5 cali i rozdzielczości 540×960 pikseli wykonany został w technologii Super AMOLED. Smartfon zasila bateria o pojemności 2,600 mAh. J2 Pro dostępny będzie w dwóch kolorach: czarnym i złotym, a cena szacowana jest na około 190 dolarów.

Na stronie producenta dostępne są informacje według których, Galaxy J2 Pro jest wyposażony w anteny 2G/3G/4G, lecz najprawdopodobniej dostęp do internetu będzie blokowany przez preinstalowane oprogramowanie. Nie wiadomo także, czy urządzenia będą dostępne do kupienia krajach poza Koreą Południową. Najprawdopodobniej będzie to zależało od wyników sprzedaży.

Można powiedzieć, że rozwiązanie Samsunga jest swojego rodzaju półśrodkiem w kwestii odcięcia się od internetu i wszystkiego, co w nim absorbujące, dekoncentrujące czy zwyczajnie męczące. Ciekawe rozwiązanie przedstawiła firma Light.

Opisywany przez nas w marcu Light Phone stanowi jeden z najprostszych telefonów, który dostarcza tylko dwie funkcje: dzwonienie i wysyłanie wiadomości. Niewykluczone, że zaoferuje on jeszcze nawigację lub dostęp do informacji pogodowych. Cel pozostaje jeden: zero mediów społecznościowych. A będąc przy celach – do końca zbiórki na produkcję Light Phone'a 2 zostało 9 dni. Jak dotąd uzbierano 1,4 mln dolarów, co stanowi pięciokrotność założonego przez organizatorów celu.

Można zastanowić się nad tym, czy odcinanie użytkowników od internetu jest słuszne, ale ciekawszą kwestią jest to, czy Samsung zrobił to skutecznie. Wszak wciąż mamy do czynienia ze smartfonem, lecz okrojonym. Czy nie lepszym tropem poszli właśnie producenci Light Phone'a, którzy odrzucili półśrodki, podchodząc do kwestii zwracania nam życia zdecydowanie i radykalnie?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.