Samsung zalicza kolejny spadek, nie pomogły nawet dwa świetne smartfony

Samsung zalicza kolejny spadek, nie pomogły nawet dwa świetne smartfony07.07.2015 15:42

Południowokoreańska firma nie ma powodów do zadowolenia. Ponownie, już siódmy raz z rzędu Samsung zalicza spadek przychodów. Nie pomogła nawet premiera modeli Galaxy S6 i Galaxy S6 Edge. Nowe smartfony sprzedają się poniżej oczekiwań, a dodatkowo Koreańczycy błędnie przewidzieli sprzedaż poszczególnych wersji.

Od dłuższego czasu topowe modele smartfonów Samsunga sprzedają się na poziomie nie zadowalającym dla Koreańczyków. Ta sytuacja miała się zmienić za sprawą tegorocznych urządzeń z najwyższej półki – Galaxy S6 i posiadającego zakrzywiony, zachodzący na dwie krawędzie wyświetlacz Galaxy S6 Edge. Klientów do wyboru tych smartfonów miało zachęcić nowe, odmienione podejście.

Mimo wprowadzonych wielu zmian, południowokoreańska firma zakończyła drugi kwartał tego roku ze spadkiem zysków. Nie jest to chwilowa zadyszka, firma notuje spadek zysków siódmy raz z rzędu. Zysk wyniósł 6,1 mld dolarów. Suma wydaje się ogromna, ale dla Samsunga oznacza to spadek o 4% względem wyników z poprzedniego roku. Jeszcze gorzej wypadają przychody, które zmalały o 8,4%.

Jak na początku wspomnieliśmy, niekorzystną dla południowokoreańskiej firmy sytuację miały odmienić dwa topowe modele. Wydało się, że faktycznie tak będzie. W końcu te smartfony to spory powiew świeżości. Wyeliminowywane zostały dwa najczęściej wymieniane wady poprzednich modeli – jakość wykonania i ociężała nakładka. Samsung Galaxy S6 i jego droższa wersja Galaxy S6 Edge przyniosły ze sobą obudowę wykonaną z lepszych materiałów – plastik został zastąpiony przez aluminium i szkło. Poprawiona została nakładka, nowy TouchWiz niewiele ma wspólnego ze słabo zoptymalizowaną i posiadającą multum zbędnego oprogramowania poprzedniczką. Nowy smartfon to również bardzo wysoka wydajność, świetny wyświetlacz, a także jedne z najlepszych kamer na rynku.

Mogłoby się wydawać, że nawet wysoka cena nie przeszkodzi bardzo wysokiej sprzedaży. Jednak według analityków topowe modele sprzedają się na poziomie za niskim dla Koreańczyków. Dodatkowo Samsung źle przewidział zainteresowanie poszczególnymi wersjami Galaxy S6. Firma była przekonana, że smartfony będą sprzedawały się w stosunku: cztery modele Galaxy S6 i jeden Galaxy S6 Edge. Natomiast rzeczywistość okazała się inna, przewiduje się, że stosunek wynosi 2:1. Wcześniejsze założenie spowodowały, że do sklepów trafiło za mało modelu z zakrzywionym wyświetlaczem. Obecnie firma zmuszona jest do zmian w swoich fabrykach mających na celu zwiększenie produkcji modelu Galaxy S6 Edge.

Mimo zmiany podejścia zainteresowanie wśród klientów jest za małe. Z pewnością powodów jest kilka. Nie zachęca wysoka cena. Dużo osób nie widzi sensu kupna nowego modelu, ponieważ ich obecny smartfon w zupełności im wystarcza, nawet do odpalenia bardziej rozbudowanych gier. Producenci obecnie nie mają pomysłu jak zachęcić do kupna nowych urządzeń, a jak się okazuje ekrany o wysokiej rozdzielczości czy wielordzeniowe procesory aż tak bardzo nie interesują klientów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.