Sporo nowości na Instagramie: nowe logo, lepszy interfejs w aplikacjach

Sporo nowości na Instagramie: nowe logo, lepszy interfejs w aplikacjach12.05.2016 09:44
Łukasz Maślanka

Od dłuższego czasu pojawiały się sugestie, że Facebook szykuje zmiany w należącym do niego Instagramie. Interfejs tego bardzo popularnego serwisu społecznościowego dla miłośników kwadratowych, stylizowanych zdjęć był już nieco wiekowy, a co za tym idzie, średnio przejrzysty. Aż prosił się o odświeżenie. Efekty twórczych wizji zespołu Instagrama możemy już oglądać i są one… zaskakujące. Serwis doczekał się nowego, minimalistycznego interfejsu, przyjął też nowy logotyp, który niektórzy od razu pokochali, a inni na jego widok odwracają głowę z niechęcią.

Logo serwisu przeszło rewolucję. Ze starego logotypu nie zostało nic, a nowy wzór w żaden sposób nie koresponduje ze swoim poprzednikiem. Nowe logo Instagrama jest... różowe, z gradientowymi akcentami. Kolorystyka w nim zawarta jest jaskrawa, co sprawia, że ta grafika od razu rzuca się w oczy na liście aplikacji zainstalowanych na smartfonie lub tablecie. Gruntownej zmiany w podobnym duchu doczekały się też inne aplikacje należące do Instagrama: Boomerang, Hyperlapse i Layout.

Poniżej można obejrzeć krótki film, w którym Instagram stara się wytłumaczyć genezę powstania nowego logotypu.

[vimeo=http://vimeo.com/166159119]Mniej radykalnych zmian, choć również odczuwalnych, doczekał się też interfejs aplikacji mobilnych Instagrama. Tutaj cel, który przyświecał autorom, wydaje się oczywisty: usunąć wszelkie elementy, które odrywają uwagę od zdjęć i filmów publikowanych w serwisie. Dlatego zdecydowano się wykorzystać tylko czerń i biel jako główną kolorystykę w aplikacjach. Wszystkie elementy interfejsu są bardzo minimalistyczne i stonowane.

[1/2]
[2/2]

Sporo pozmieniało się w też w instagramowym aparacie fotograficznym. Nowa jest nie tylko jego szata graficzna. Zachował on wszystkie obecne wcześniej narzędzia i możliwości edycji zdjęć, ale są one inaczej pogrupowane. W najnowszej wersji mobilnej aplikacji Instagrama, podczas edytowania fotografii na dole ekranu znajdziemy menu z dwiema pozycjami: jedna zawiera filtry, druga zaś narzędzia, dzięki którym podrasujemy jakość obrazu. Ikony w edytorze są większe niż poprzednio i oczywiście czarno-białe.

[1/2]
[2/2]

Zmiany w interfejsie mobilnych aplikacji Instagrama oceniam pozytywnie. Po kilku godzinach testów, korzystanie z aplikacji dostarcza lepszych wrażeń niż przed wprowadzeniem nowości, a interfejs rzeczywiście mniej rzuca się w oczy. Pozostał też prosty w obsłudze, co należy uznać za plus, bo często zmianom w interfejsie towarzyszą niezrozumiałe decyzje, dotyczące sposobu działania aplikacji. W tym obszarze Instagram spisał się bardzo dobrze i poprawił, to co wymagało poprawienia i zachował to, co działało dobrze.

Nowy logotyp zaś jest, co tu dużo pisać, kontrowersyjny. Starsze logo serwisu było bardziej stonowane, nawiązywało do klasyki. Nowe jest za to rozrywkowe, imprezowe i krzykliwe. Ale koniec końców, z aplikacji po prostu się korzysta, a nie patrzy na jej znak graficzny. Wydaje się więc, że burza wokół nowego instagramowego znaku graficznego skończy się, zanim na dobre się rozkręci. Trzeba jednak zwrócić uwagę na działalność niektórych artystów, którzy udzielają się na Instagramie. Z tagiem #myinstagramlogo publikują świetne dzieła, pokazujące ich podejście do nowego znaku firmowego.

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Sarah Palmer (@heysp) 11 Maj, 2016 o 12:49 PDT

Zaktualizowane wersje Instagrama znajdziecie w naszej bazie programów: Android, iOS.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.