Spotify chce, byś rozmawiał z reklamami

Spotify chce, byś rozmawiał z reklamami06.05.2019 19:23
Redakcja

Nie zdziw się, jeśli któregoś dnia reklama na Spotify poprosi cię, byś się do niej odezwał.

W lutym szefostwo Spotify chwaliło się, że liczba subskrybentów muzycznej usługi przekroczyła już 207 milionów. Co istotne, aż 111 milionów z nich stanowią użytkownicy wersji darmowej. Nic więc dziwnego, że firma eksperymentuje z nowymi formami reklamy, które mogą pomóc w efektywniejszej monetyzacji bezpłatnej usługi.

Spotify testuje interaktywne reklamy, sterowane głosowo

Jak zauważył serwis TechChrunch, Spotify zaczęło promować wybrane podcasty oraz albumy interaktywnymi reklamami. Działa to tak: podczas pasma reklamowego emitowana jest zajawka audycji, która zachęca do wypowiedzenia komendy "play now". Po wypowiedzeniu tych dwóch słów zaczyna się odtwarzanie promowanych utworów.

Jeśli użytkownik milczy lub powie cokolwiek innego, odtwarzany jest dźwięk informujący o zakończeniu nasłuchiwania komendy głosowej.

Nowe reklamy Spotify na razie testuje tylko w USA

Ci, którzy boją się o swoją prywatność, na razie nie mają powodów do obaw. Nasłuchujący dźwięków format reklam póki co testowany jest wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Nie wiadomo kiedy (i czy w ogóle) zawita do Polski.

Warto też zaznaczyć, że użytkownicy, którzy nie chcą interaktywnych reklam, mogą je całkowicie wyłączyć w ustawieniach aplikacji. Spotify zapewnia ponadto, że nawet wtedy, gdy są włączone, mikrofon jest aktywny tylko podczas emisji reklamy.

Może się jednak okazać, że użytkownicy nowy format polubią. Nietrudno wyobrazić sobie reklamę nowego albumu popularnego artysty, który można wysłuchać od razu, bez konieczności sięgania po telefon. Nie brzmi to tak źle.

Najnowszą wersję Spotify na Androida i iOS znajdziecie w naszej bazie programów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.