Star Citizen może kiedyś pojawi się na konsolach, ale nie kosztem jakości wersji PC

Star Citizen może kiedyś pojawi się na konsolach, ale nie kosztem jakości wersji PC19.11.2013 09:58

Chris Roberts, który czuwa nad projektem Star Citizen, niejednokrotnie już wspominał o tym, że korzystająca z technologii CryENGINE gra powstaje z myślą o mocarnych zestawach PC. Firma Sony podesłała producentowi niedawno do sprawdzenia devkity PS4, żeby zainteresować go stworzeniem ewentualnej konsolowej wersji tytułu, co wzbudziło niepokój fanów. Żeby ich uspokoić Roberts postanowił wyjaśnić sytuację.

Komputerowcy przekazali w ręce zdolnego zespołu programistów już niemal 28 milionów dolarów, licząc na naprawdę konkretny symulator kosmiczny, wyciskający wszystkie soki z najnowocześniejszego nawet sprzętu. Nic dziwnego, że są niechętni konsolom, bo obawiają się ewentualnego zubożenia Star Citizena na PC, wynikającego z potrzeby przystosowania tytułu do mocy PlayStation 4 czy Xboksa One. Na urządzenia kolejnej generacji deweloperzy patrzą jednak tylko kątem oka, rozważając po prostu dotarcie do większej liczby graczy, niemniej pod pewnymi warunkami. Przeportowania gry (a więc przystosowanie gotowej, wymagającej wersji komputerowej do słabszego sprzętu) mogliby podjąć się tylko przy bliskiej współpracy z Sony czy Microsoftem w temacie umożliwienia regularnych aktualizacji tytułu bez wtrącania się w proces, a także chociażby opcji wspólnej zabawy użytkowników różnych platform (przynajmniej z PC). Oczywiście w grę wchodziłoby również dofinansowanie poszczególnych wersji przez konsolowych gigantów, ale to naprawdę odległa wizja, która pozostaje w sferze „gdyby”.

Roberts wspomina, że projekt testuje obecnie na parze Titanów firmy NVIDIA, a za moment złoży zestaw z czterech R9 290X AMD z ośmiordzeniowym CPU, by sprawdzić go na kilku monitorach 4K dzięki Eyefinity. Do tego nie ma co porównywać konsol. Twórca ceni w PC otwartość, dlatego też zapalił się między innymi do Mantle, pozwalającego wycisnąć więcej ze sprzętu, dławionego normalnie przez DirectX.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.