Trochę to straszne, Facebook w Polsce nie ma poważnej konkurencji

Trochę to straszne, Facebook w Polsce nie ma poważnej konkurencji08.07.2015 13:18

Zastanawialiście się jak wygląda polski rynek mobilnych komunikatorów i aplikacji największych portali społecznościowych? Pierwsze dwa miejsca nie powinny dla nikogo być zaskoczeniem, jednak pozycja Twittera jest już zastanawiająca. Równie ciekawie wypada czas korzystania z Messengera, zwłaszcza w porównaniu do Snapchata.

Dla wielu, zwłaszcza młodych osób najważniejszą cechą smartfona jest możliwość komunikowania się ze znajomymi z wykorzystaniem mobilnych aplikacji. W końcu bardziej tradycyjne metody to już przeżytek. Według większości młodych osób dobry mobilny system operacyjny, oprócz popularnych komunikatorów, powinien posiadać aplikacje znanych portali społecznościowych. Młode osoby coraz częściej posiadają konta na kilku serwisach, nie ograniczają się tylko do Facebooka. Szybko wchłaniają nowości i to właśnie im wiele początkujących portali zawdzięcza obecną popularność.

Dzięki badaniu przeprowadzonym przez Mobiance w maju tego roku, możemy dowiedzieć się jak sytuacja wygląda w Polsce. Pierwsze miejsca nie są żadnych zaskoczeniem. Jak mogliśmy się spodziewać, liderem jest Facebook. Z tej aplikacji skorzystało 60% użytkowników smartfonów z Androidem. Tuż za nim, z wynikiem na poziomie 51% znalazł się Messenger, a więc aplikacja umożliwiająca czat z naszymi znajomymi z Facebooka. Te wyniki przekładają się na 7,9 mln użytkowników aplikacji Facebooka i 6,7 mln Messengera. Serwis społecznościowy Marka Zuckerberga ma w Polsce bardzo silną pozycję i nic nie zapowiada, aby miało się to zmienić. Osób nie posiadających konta na tym portalu jest coraz mniej, to właśnie tutaj mamy największe szanse na znalezienie naszego znajomego. Nieliczni wybierają konkurencyjne usługi, takie jak chociażby Google+.

Kolejne aplikacje służące do utrzymywania kontaktu ze znajomymi muszą zadowolić się zauważalnie mniejszymi udziałami na polskim rynku. Na trzecim miejscu z 19% znalazł się Skype z którego korzysta 2,4 mln użytkowników Androida. W Polsce coraz więcej osób decyduje się na założenie konta na Instagramie. Aplikacja posiada 12% użytkowników, a więc 1,6 mln osób. Popularność Instagrama rośnie, ale należy pamiętać, że nie stanowi on bezpośredniej konkurencji dla Facebooka. Większość osób traktuje go tylko jako uzupełnienie. Jest to jak najbardziej zrozumiałe, możliwości Instagrama są niewielkie, praktycznie pozwala tylko na wrzucenia zdjęć. Należy również pamiętać, że obecnie Instagram należy do Facebooka. Tuż za Instagramem znajduje się WhatsApp. Korzysta z niego 11%, a więc 1,5 mln. Aplikacja nie wymaga zakładania żadnego dodatkowego konta, co dla wielu osób jest jej główną zaletę. Nie wymaga również identyfikatorów, WhatsApp korzysta z numeru telefonu jako identyfikatora konta, dzięki temu integruje się z skrzynką adresową, wykrywa również znajomych, którzy już korzystają z tego komunikatora. Co ciekawe, WhatsApp również należy do Facebooka.

Usługi należące do Facebooka
Usługi należące do Facebooka

Następne miejsce należy do Snapchata, który może pochwalić się 6% rynku. Podobnie jak w przypadku Instagrama, na założenie konta decydują się przede wszystkim młode osoby w wieku do 24 lat. Warto zauważyć, że Snapchat na długo przyciąga użytkowników. Korzystają oni z niego przez około 10 minut w ciągu dnia. To drugi wynik, pierwszy oczywiście należy do Facebooka – ponad 20 minut. Co ciekawe, najgorzej wypada Messenger z zaledwie 2 minutami. To wynik niemal dwukrotnie gorszy od Instagrama.

W badaniu Mobiance słabo wypadł Twitter, który ma zaledwie 4%, a więc korzysta z niego około 0,8 mln użytkowników Androida. Na założenie konta decydują się głównie osoby w wieku od 25 do 34 lat. Podobny trend możemy zauważyć w przypadku aplikacji Facebooka. Tam młode osoby (15-24) nie stanowią większości, jest ich 31%. To mniej niż na Twitterze, tam oni stanowią 34%. Najwięcej starszych użytkowników posiada Skype, jedna trzecia ma 35 lat i więcej. Dla nich Skype służy chociażby do komunikowania się z dziećmi.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.