Unity 3D 2017.1 to lepsze filmy w grach i szybsze cienie

Unity 3D 2017.1 to lepsze filmy w grach i szybsze cienie12.07.2017 17:07

Najpopularniejszy obecnie silnik do tworzenia gier i wizualizacji – Unity – został wydany w wersji 2017.1, rozpoczynając nowy cykl wydawniczy. Twórcy programu skupili się głównie na ułatwieniu współpracy w grupach, do czego zostały przygotowane zupełnie nowe narzędzia wizualne. Unity 3D zapewni oczywiście możliwość wykorzystania najnowszych kart graficznych, nowych API, wirtualnej rzeczywistości i konsol nowej generacji. Przy tym zachowana została zasada wieloplatformowości, dzięki której grę można przenosić między platformami niemal dowolnie. Oczywiście produkcja dla Windowsa obejmuje integrację z Windows Store i możliwość wydawania aplikacji Universal Windows Platform.

Artyści i projektanci dostali w nowym Unity nowe narzędzia do planowania i tworzenia kinowych przerywników i scenek, wprowadzających gracza w fabułę. Na szczególną uwagę zasługuje tu wizualna oś czasu, na której można montować ujęcia i system kamer Cinemachine, pozwalający twórcom precyzyjnie reżyserować ujęcia, bez pisania kodu. Kamery mogą poruszać się po wyznaczonej ścieżce, automatycznie śledzić wskazane obiekty (także kilka, zmieniając kadr jeśli będą się oddalać od siebie) lub reagować na zdarzenia.

Unity for Artists and Designers – Cinemachine

Pojawił się też świetny stos postprodukcji, na razie w fazie beta, nakładający wysokiej jakości filtry i pełnoekranowe efekty na materiał zarejestrowany przez wirtualną kamerę. Jeśli ktoś miał okazję pracować w Adobe Premiere z panelem Lumetri, poczuje się tu jak w domu. Ponadto można skorzystać z renderowania ziarna, głębi ostrości, bokeh, rozmycia w ruchu, winiet i innych, dowolnie je łącząc. Praca z kolorem może odbywać się w trybie HDR z kodowaniem kolorów Academy Color Encoding System (ACES), a na słabszych urządzeniach w trybie LDR.

Feature Highlight: Timeline | Cinemachine | PostFX

Sporo zmieniło się też w edytorze, który został lepiej zintegrowany z Visual Studio (także na macOS) i zyskał lepszy import danych 3D w formacie FBX. Poprawiona została też przeglądarka zasobów. Sporo nowości można zauważyć w systemie gier 2D, gdzie Sprite Packer został zastąpiony przez 2D Sprite Atlas, zapewniający łatwiejsze operowanie obiektami 2D w animacjach.

Od strony możliwości renderowania i przetwarzania grafii warto zwrócić uwagę na ulepszony system renderowania cząsteczek i progresywne mapowanie światła, pozwalające osiągnąć imponujące efekty przy korzystnej wydajności. System ten skutecznie redukuje liczbę obiektów rzucających cień w scenie, bez zauważalnego spadku jakości obrazu. Ponadto na różnych platformach zauważalnie wzrośnie wydajność renderowania, dzięki zastosowaniu różnych nowoczesnych technik, jak Deferred Rendering na iOS-ie czy NVIDIA VRWorks na PC.

Od strony pracy zespołowej i czerpania zysków z gier ciekawą nowością jest zestaw narzędzi Unity Teams, który ułatwia wymianę zasobów, pracę w kilka osób nad jednym obiektem, także informując, kto aktualnie pracuje nad danym komponentem. System kontroli wersji Collaborate wyszedł z bety i także dołączył do Unity Teams, razem z Cloud Build – platformą do udostępniania kompilacji gry z możliwością automatycznego testowania. Narzędzia analityczne zostały uproszczone, by łatwiej można było analizować zachowanie użytkowników i reagować na ich potrzeby.

Unity 2017.1 znajdziecie w naszej bazie programów dla Windowsa i macOS-a. Narzędzia są dostępne w subskrypcjach Personal (darmowa), Plus i Pro.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.