Ważne kody MMI w telefonie. 2 mogą się przydać każdemu

Ważne kody MMI w telefonie. 2 mogą się przydać każdemu15.11.2022 11:27
Kody MMI w telefonie
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

Kody MMI są znane od czasów typowych komórek, ale pozostały funkcjonalne także w smartfonach. Niektóre kombinacje warto znać, bo pozwalają szybko sprawdzić, czy nie jest aktywowane przekierowanie połączeń - to z kolei jeden z kroków na etapie analizy, czy ktoś nie próbuje przejmować naszych rozmów.

Kody MMI to w praktyce krótkie kombinacje składające się z gwiazdek (*), krzyżyków (#) i cyfr, które wpisujemy w telefonie w dialerze, a następnie "dzwonimy" na dany numer. Tak zatwierdzona kombinacja pozwala uzyskiwać proste informacje i zmieniać ustawienia związane między innymi z operatorem i kartą SIM. Warto wiedzieć, że kody MMI są wspólne dla wszystkich operatorów, z kolei ich popularną, specyficzną podgrupą są kody USSD i tutaj taka zasada już nie obowiązuje.

Znając 2 kluczowe kody MMI, użytkownik może szybko sprawdzić stan przekierowania połączeń, a to może pomóc w weryfikacji, czy ktoś nie próbuje odbierać naszych połączeń. Pierwszym kodem MMI wartym poznania jest kod *#21#. Jego uruchomienie poskutkuje wyświetleniem informacji o aktualnym stanie bezwarunkowego przekierowania połączeń i wiadomości. Jeśli użytkownik zobaczy tu informację, że przekierowanie nie jest aktywne - wszystko jest w porządku.

Informacja o przekierowaniu połączeń, Źródło zdjęć: © dobreprogramy
Informacja o przekierowaniu połączeń
Źródło zdjęć: © dobreprogramy

W przeciwnym razie właściciel telefonu mógł na przykład paść ofiarą oszustwa przez WhatsAppa polegającego na przejmowaniu kodów logowania. Przez nieświadomość wpisał zapewne taki kod MMI, który uruchomił bezwarunkowe przekazywanie połączeń na inny numer. Mechanizm ten pozwolił wówczas atakującemu przejąć kod logowania do komunikatora, który odczytywany jest przez automat.

Drugi warty zapamiętania kod MMI to kod *#62#. Ten wyświetla szczegóły związane z przekierowaniem połączeń w pozostałych sytuacjach. Widząc tu informację o przekierowaniu połączeń w przypadku niedostępności, nie należy wpadać w panikę - to informacja o przekierowaniu połączenia do poczty głosowej obsługiwanej przez danego operatora komórkowego.

Informacja o przekierowaniu połączeń podczas niedostępności, Źródło zdjęć: © dobreprogramy
Informacja o przekierowaniu połączeń podczas niedostępności
Źródło zdjęć: © dobreprogramy

Naturalnie należy pamiętać, że mechanizm bezwarunkowego przekierowywania połączeń może być także świadomie wykorzystywany przez niektórych użytkowników, a wówczas trudno oczekiwać informacji o wyłączonym przekierowywaniu po wpisaniu kodu MMI. Zwracamy jednak uwagę, że jest to mechanizm o niewielkiej popularności, toteż większość użytkowników telefonów (która wcześniej świadomie nie aktywowała tej funkcji) powinna oczekiwać, że bezwarunkowe przekierowywanie połączeń jest w ich przypadku nieaktywne.

Zobacz też: Czy warto kupić notebook Lenovo Yoga 7 Slim Carbon?

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.