WhatsApp nie chce się włączyć? Nowa metoda pomoże zdjąć blokadę

WhatsApp nie chce się włączyć? Nowa metoda pomoże zdjąć blokadę13.07.2021 07:01
WhatsApp
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

WhatsApp pomoże użytkownikom, których konta zostały zablokowane i potencjalnie była to błędna decyzja. W aplikacji pojawi się bowiem narzędzie, z pomocą którego użytkownik WhatsAppa będzie mógł się odwołać od blokady konta (czyli tzw. "bana").

Blokady kont na WhatsAppie nie należą do rzadkości, a dotyczą głównie pseudo-użytkowników, czyli kont wykorzystywanych do automatycznego rozsyłania spamu. Twórcy komunikatora opracowali system, który samodzielnie je wychwytuje i w razie potrzeby - banuje, przez co właściciel konta traci dostęp do WhatsAppa w swoim smartfonie.

Istnieją jednak przypadki, w których blokada konta zostaje nałożona na osobę, która na to nie zasługuje. Zachowania użytkowników WhatsAppa ocenia bowiem algorytm, a na ścieżce do blokady konta nie ma człowieka, który może potwierdzić działanie automatu. W praktyce istnieje więc możliwość blokady konta użytkownikowi WhatsAppa, który tak naprawdę na to nie zasługuje lub cały proces jest pomyłką.

WhatsApp opracowuje więc narzędzie, które pomoże w takich sytuacjach odzyskać dostęp do konta i wiadomości - informuje WABetaInfo. Do aplikacji ma już niedługo trafić opcja "odwoływania się" od banów, dzięki której użytkownicy z niesłusznie zablokowanymi kontami będą mogli zgłosić je do analizy przez człowieka pracującego w WhatsAppie. Standardowo na reakcję pracownika mają wystarczyć 24 godziny.

[1/2] WhatsApp i opcja odwoływania się od blokady konta, Źródło zdjęć: © WABetaInfo
[2/2] WhatsApp i opcja odwoływania się od blokady konta, Źródło zdjęć: © WABetaInfo

Wysyłając zgłoszenie, użytkownik WhatsAppa nie będzie mieć wielu opcji, ale prócz przycisku zgłaszającego konto do sprawdzenia, dostępne będzie pole na własny komentarz. W niektórych sytuacjach z pewnością przyspieszy to analizę przypadku po stronie pracowników WhatsAppa. Kiedy sprawdzanie konta zostanie zakończone, użytkownik dostanie powiadomienie, czy konto zostało odblokowane.

Jeśli tak - odzyska dostęp do WhatsAppa i zapisanych w smartfonie czatów po weryfikacji konta (na tym etapie trzeba będzie pewnie uważać, wpisując 6-cyfrowy kod). W przeciwnym razie nie pozostanie już nic innego, jak założyć nowe konto, do czego konieczne jest posiadanie nowego numeru telefonu.

Opisywana funkcja WhatsAppa jest dopiero na etapie wewnętrznych testów i nie jest jeszcze dostępna dla użytkowników. Co ciekawe, pierwsze zmiany w kodzie pojawiły się w wydaniu na iOS-a, a to nietypowe. Już teraz wiadomo jednak, że nowość trafi także do użytkowników WhatsAppa na Androidzie. Terminy są natomiast w tym momencie nieznane. Można tylko zakładać, że to kwestia najbliższych tygodni, góra miesięcy.

WhatsApp na AndroidaiOS-a jest dostępny w naszym katalogu oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.