Windows 10: użytkownicy narzekają na irytujący błąd. Pojawił się wraz z majową aktualizacją

Windows 10: użytkownicy narzekają na irytujący błąd. Pojawił się wraz z majową aktualizacją26.06.2020 14:27
Błąd w Windows 10 - dość zabawny, ale i denerwujący /Fot. Shutterstock

Majowa aktualizacja Windows 10, znana też jako wersja 2004 powinna być już dostępna do pobrania. Część użytkowników, która zdecydowała się ją zainstalować, zgłasza teraz mało poważny, ale dość irytujący problem. Dotyczy on jednak tylko i wyłącznie urządzeń wyposażonych w ekran dotykowy.

Problemy powstające w wyniku aktualizacji Windows 10 już chyba nikogo nie dziwią. Zwykle są to rzadko pojawiające się błędy, ale za to dość krytyczne. Ostatnich kilka aktualizacji spowodowało między innymi tymczasową utratę plików, problemy z łączeniem się z drukarkami i siecią Wi-Fi czy wymuszone restarty systemu.

Tym razem pojawił się dużo mniej poważny problem. Z niewyjaśnionych powodów ikonki mieszczące się w zasobniku systemowym zaczynają "tańczyć" - jak opisują to użytkownicy. Na pierwszy rzut oka wygląda to tak, jakby między nimi miała pojawić się nowa animacja, ale tak nie jest. Ikonki na ułamek sekundy rozszerzają swój rozmiar, po czym znów się zmniejszają. A problem może trwać bez końca. Całość najlepiej ilustruje wideo umieszczone w serwisie Reddit.

Użytkownicy serwisu Reddit ustalili także, że problem pojawia się wyłącznie na urządzeniach, które zaktualizowano do wersji 2004 Windows 10. Problem pojawia się w przypadkowych momentach, więc nie dało się ustalić, co go powoduje. U części użytkowników udało się naprawić problem, pozostali natomiast muszą czekać na łatkę Microsoftu.

Jako, że błąd pojawia się tylko i wyłącznie na urządzeniach wyposażonych w ekran dotykowy, pierwszą myślą powinny być sterowniki. Jeśli dostępna jest aktualizacja, niewykluczone, że zainstalowanie jej rozwiąże problem. Natomiast, jeżeli zaktualizowanie sterowników nie pomogło, jedynym sposobem jest wyłączenie funkcji ekranu dotykowego. Niektórzy użytkownicy stwierdzili, że przełączanie urządzenia w tryb tabletu i przełączanie z powrotem pomogło rozwiązać problem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.