YouTube rezygnuje z niepopularnej funkcji. Duży niewypał

YouTube rezygnuje z niepopularnej funkcji. Duży niewypał26.05.2023 09:59
YouTube
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto

YouTube rezygnuje z funkcji, o której wielu z was dawno zdążyło zapomnieć. Szał na relacje, nazywane też stories, dotarł swego czasu także na YouTube, ale nie przyjął się tu najlepiej. Poznaliśmy datę wygaszenia usługi.

Szał na relacje czy stories rozpoczął się kilka lat temu. Krótkie filmy, które można zobaczyć tylko przez ograniczony czas, pojawiły się najpierw na Snapchacie, a później powędrowały na inne platformy. To, co dobrze działa w przypadku Facebooka czy Instagrama, niekoniecznie spisuje się na YouTube. Czy pamiętaliście w ogóle o tym, że ten serwis też wspiera dodawanie stories?

YouTube zdecydował, że czas na likwidację funkcji, która nie jest zbyt popularna. W oficjalnym komunikacie poinformowano, że usługa zostanie wygaszona już w czerwcu. Od 26 czerwca 2023 r. nie będzie już możliwości tworzenia nowych relacji w serwisie YouTube. Te, które utworzono ostatniego dnia, wygasną po tygodniu od publikacji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić słuchawki Acefast Crystal (2) T8?

Jak twierdzi zespół YouTube, alternatywą dla relacji są krótkie filmy w formie YouTube Shorts, a także posty, które twórcy mogą udostępniać na swoich kartach społeczności. Dowiadujemy się, że kanały, które komunikują się zarówno za pośrednictwem relacji, jak i kart społeczności, otrzymują więcej reakcji i komentarzy pod postami społecznościowymi niż pod stories.

Co więcej, YouTube tłumaczy, że wpisy na kartach społeczności przejmują część funkcji relacji. Autorzy mogą na przykład ustawić możliwość wygasania postów po 24 godzinach od ich publikacji. Jeśli zaś chodzi o aspekt krótkich filmów to tu YouTube decyduje się na Shorts.

YouTube Shorts, podobnie jak wpisy społecznościowe, cieszą się większą popularnością w porównaniu do relacji. W komunikacie napisano, że Shorts pozwalają na pozyskanie wielokrotnie więcej subskrybentów niż Stories.

Jak widać w przypadku YouTube wygrał format inspirowany TikTokiem, nie zaś Instagramem. A jakie są wasze doświadczenia z relacjami na YouTube? Będziecie za nimi tęsknić?

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.