YouTube udostępnia nową opcję. Polska pominięta

YouTube udostępnia nową opcję. Polska pominięta13.06.2023 20:37
YouTube
Źródło zdjęć: © Unsplash

YouTube ogłosił zmianę wymagań dla twórców, którzy chcą aktywnie rozwijać swoje kanały w programie partnerskim YPP. Dotychczasowa konieczność uzbierania min. 1000 subskrypcji zostanie zastąpiona nowymi wymaganiami. Są jednak dwa haczyki - na początku zaktualizowane zasady będą obowiązywać tylko w kilku krajach, a ich zakres może zaskakiwać.

YouTube wprowadza zmiany w wymaganiach dla twórców, którzy chcą rozwijać swoje kanały. Chodzi kwalifikację do programu partnerskiego (YPP), do czego obecnie potrzeba minimum 1000 subskrybentów oraz 4000 godzin wyświetleń filmów w ciągu ostatnich 365 dni lub 10 mln wyświetleń filmów Shorts w ciągu ostatnich 90 dni. Po zmianach ogłoszonych dziś na blogu wymagania zostaną znacznie obniżone.

YouTube zdecydował się bowiem zmienić progi, które dla wielu twórców mogły być trudne do osiągnięcia. Po zmianie wymagań, by dostać się do YPP, konieczne będzie zdobycie jedynie: 500 subskrybentów oraz 3000 godzin wyświetleń w ostatni rok lub 3 mln wyświetleń filmów Shorts w ciągu 90 dni. Dodatkowym, nowym wymaganiem, będzie jednak konieczność posiadania minimum 3 opublikowanych filmów w ciągu 90 dni.

Nowe wymagania YouTube'a, Źródło zdjęć: © YouTube
Nowe wymagania YouTube'a
Źródło zdjęć: © YouTube

O ile dany twórca dotychczas i tak publikował przynajmniej 3 filmy w ciągu 90 dni, wymagania YouTube'a stają się więc znacznie niższe. Trzeba jednak podkreślić, że według oficjalnej informacji, zakwalifikowanie do YPP na tym etapie nie da twórcy możliwości zarabiania na reklamach. YouTube podaje w komunikacie, że kryteria na te potrzeby pozostają niezmienione i odsyła na stronę pomocy technicznej, gdzie podtrzymywana jest informacja o wymaganym 1000 subskrybentów i 4000 godzin wyświetleń lub 10 mln wyświetleń Shorts w ciągu ostatnich 90 dni.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić dysk SSD Solidigm P44 Pro?

Niższe wymagania kwalifikacji do YPP oznaczają więc w praktyce dostęp tylko do części narzędzi promocji kanału w serwisie YouTube. Mowa między innymi o bezpośrednim wsparciu finansowym przez widzów oraz funkcjach związanych ze sprzedażą własnych produktów, co jest podkreślane w pomocy technicznej.

YouTube podkreśla, że niższe wymagania dotyczą tylko części funkcji YPP, Źródło zdjęć: © YouTube
YouTube podkreśla, że niższe wymagania dotyczą tylko części funkcji YPP
Źródło zdjęć: © YouTube

YouTube dodaje jednak, że jeśli twórca będzie dalej rozwijać kanał i osiągnie niezbędną liczbę subskrybentów i godzin wyświetleń filmów, możliwość zarabiania na reklamach zostanie automatycznie aktywowana (bez konieczności przechodzenia od nowa procesu kwalifikacji do programu YPP, bo ten etap twórca będzie miał wówczas za sobą, o ile zgłosi się do programu na etapie posiadania 500 subskrybentów i po spełnieniu pozostałych wymagań).

YouTube zmienia zasady, ale nie w Polsce

Co warte podkreślenia, opisywane zmiany i tak nie będą na początku dostępne dla twórców w Polsce. YouTube podaje, że na razie wdraża nowy próg YPP jedynie w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Tajwanie i Korei Południowej. Docelowo dostępność ma być rzecz jasna rozszerzona o kolejne kraje (zapewne wszystkie), ale na tym etapie nie padły żadne ramy czasowe, które pozwalałyby twórcom jakkolwiek się do tego przygotować.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.