YouTube zmienia zasady. O reklamach zdecyduje automat

YouTube zmienia zasady. O reklamach zdecyduje automat08.09.2023 14:11
YouTube
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images

YouTube wprowadza nowe zasady związane z zamieszczaniem reklam do filmów. Zdaniem administratorów twórcy powinni skupić się na tworzonych treściach, zamiast analizie jaki rodzaj reklam jest najlepszy w ich przypadku, wobec czego od listopada z YouTube Studio zniknie sporo opcji.

W praktyce chodzi o znaczne uproszczenie kwestii dodawania reklam na YouTubie do dłuższych formatów wideo. Obecnie twórcy mogą samodzielnie zdecydować w YouTube Studio, czy reklama ma się wyświetlać przed czy po filmie oraz czy wideo może być pomijalne. Od listopada YouTube pozwoli twórcom decydować jedynie czy chcą reklamy, czy nie, a szczegółami zajmie się automat. Na podstawie zachowania widzów sam dobierze reklamy w najkorzystniejszy sposób.

Oznacza to równocześnie, że twórca nie będzie mógł ręcznie wpłynąć na przykład na to, czy po jego filmie pojawiają się reklamy, które można pominąć i czy w ogóle umieszczanie ich po nagraniu jest dla niego dostatecznie korzystne. Nadal ręcznie będzie można za to włączyć reklamy wyświetlane w trakcie filmu i ich szczegóły dostosowywać samodzielnie - dokładnie tak samo jak dotychczas.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

YouTube zapewnia, że automat decydujący o rodzaju wyświetlanych reklam będzie działać tak, by zoptymalizować doświadczenie dla widzów - zadbać o ich pozytywne odczucia z oglądania filmów przy jednoczesnym uwzględnieniu maksymalizacji zysku dla twórcy. Warto przypomnieć, że krótsze filmy Shorts na YouTubie monetyzowane są w zupełnie inny sposób i opisane wyżej zasady z założenia nie mają do nich zastosowania.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.