Zablokowane konto w banku? To kolejne oszustwo

Zablokowane konto w banku? To kolejne oszustwo03.02.2022 19:10
Bank Millenium
Źródło zdjęć: © GETTY, SOPA Images/LightRocket via Gett | SOPA Images

Bank Millenium został wykorzystany w kolejnej kampanii cyberprzestępców. W sieci pojawiły się doniesienia mówiące o tym, że klienci banku otrzymują wiadomości o zablokowaniu konta bankowego. To zwykłe oszustwo.

Bank Millenium jest nowym bohaterem kampanii phishingowej. Oszuści wysyłają do ludzi wiadomości e-mail, w którego treści zawarte są informacje o zablokowaniu konta bankowego. "Wykryto podejrzaną aktywność. Jesteśmy tutaj, aby Cię chronić" - można przeczytać w treści podejrzanego maila udostępnionej na profilu Niebezpiecznika na Facebooku.

Oszuści podszywają się pod bank i udając troskę o bezpieczeństwo klienta, informują o zablokowaniu dostępu do konta. "Zauważyliśmy nieprawidłową aktywność na Twoim koncie bankowym Millenium, dlatego ograniczyliśmy Twoje konto" - brzmi informacja zawarta w wiadomości.

Jest to rzecz jasna jawne oszustwo. Pod komunikatem umieszczono odnośnik, który rzekomo ma prowadzić do strony umożliwiającej odzyskanie kontroli nad kontem bankowym. Trzeba przyznać, że oszuści się napracowali i ich serwis wygląda nie najgorzej. I dlatego istnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś się nabierze i wpisze dane logowania do konta bankowego w formularzu, co stworzy oszustom pole do manewru, by wyczyścić konto ofiary.

[1/2] Oszustwo przy wykorzystaniu wizerunku Banku Millenium, Źródło zdjęć: © Niebezpiecznik
[2/2] Oszustwo przy wykorzystaniu wizerunku Banku Millenium, Źródło zdjęć: © Niebezpiecznik

Spójrz na adres

Nie nabierze się jednak ten, kto spojrzy na adres. Jest on dobrany całkiem dobrze - "bankmillenium-pl.com" nie przykuwa uwagi na pierwszy rzut oka, jednak nie trzeba być specjalistą, by stwierdzić, że coś tu nie gra.

W przypadku otrzymania takiej lub podobnej wiadomości najlepiej jest nie otwierać żadnych odnośników, a całą sprawę skonsultować, dzwoniąc na infolinię banku. W obecnych czasach, kiedy cyberprzestępstwa stają się coraz częstsze, warto regularnie sprawdzać, czy aby na pewno logujemy się na właściwej stronie, a nie tak, jak w przypadku przedstawionym przez Niebezpiecznik.

Bank Millenium przygotował specjalny poradnik dla swoich klientów. Można tam zapoznać się z podstawowymi zasadami zapewniającymi bezpieczeństwo podczas korzystania z bankowości elektronicznej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.