Zmiany w aplikacji IKO. Klienci PKO BP zyskali nowe opcje

Zmiany w aplikacji IKO. Klienci PKO BP zyskali nowe opcje19.12.2023 15:03
PKO BP wprowadził zmiany w aplikacji IKO
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto

Klienci PKO BP korzystający z aplikacji IKO mają od teraz możliwość bardziej szczegółowego analizowania swoich wydatków z wykorzystaniem Asystenta głosowego. Analiza ta uwzględnia teraz nie tylko wydatki, ale także przelewy wychodzące oraz wypłaty z bankomatów.

Wprowadzono również 8 nowych podkategorii, takich jak "Mieszkanie", "Zwierzęta" i "Podatki". Asystent głosowy IKO cieszy się dużą popularnością - ma prawie 1,4 mln użytkowników, którzy przeprowadzili z nim ponad 4,3 mln rozmów. W sumie 9,6 mln klientów PKO Banku Polskiego rozmawiało z bankowymi voicebotami już ponad 30 mln razy. Wszystkie te rozmowy, zarówno na bankowych infoliniach, jak i z Asystentem głosowym IKO, trwały łącznie ponad 400 tys. godzin.

Asystent głosowy dostępny w aplikacji mobilnej IKO umożliwia korzystanie z narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Nowością jest analiza płatności z podziałem na kategorie, z uwzględnieniem przelewów wychodzących oraz wypłat z bankomatów - wcześniej uwzględniano tylko wydatki za pośrednictwem kart.

W aplikacji wprowadzono również nowy podział: kategorię "Rachunki i opłaty", która zastąpiła "Usługi", a także 8 nowych podkategorii: "Mieszkanie", "Zobowiązania kredytowe", "Usługi prawnicze", "Podatki", "Zwierzęta", "Organizacje i cele charytatywne", "Wypłata gotówki" i "Przelewy wychodzące".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Aby zobaczyć wydatki z danej kategorii, wystarczy zapytać, na przykład: "Ile wydaję na zakupy?" lub bardziej szczegółowo: "Ile wydaję na żywność?", "Ile wydaję na ubrania?", "Ile wydaję na zakupy w Internecie?". W sumie użytkownicy IKO mogą zlecić za pomocą Asystenta głosowego analizę wydatków z podziałem na 7 kategorii i 40 podkategorii.

Asystent głosowy IKO na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć na przykład "pchnij stówkę do Janka"). Przy pomocy asystenta można między innymi:

  • zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta,
  • zrobić przelew na telefon,
  • sprawdzić stan konta,
  • przeszukać historię konta,
  • doładować telefon,
  • zapłacić BLIKIEM,
  • spłacić kartę kredytową,
  • zmienić limity transakcyjne na karcie.

PKO Bank Polski korzysta z 19 botów konwersacyjnych, które wspierają obsługę klientów. Voiceboty wykorzystują sztuczną inteligencję między innymi do obsługi na infolinii, przypominania o spłacie zaległości, prowadzenia ankiet, badania skłonności do zakupu produktu oraz ochrony finansów klientów.

"Voiceboty PKO Banku Polskiego przeprowadzają ponad milion rozmów miesięcznie. Rozmawiają z klientami językiem naturalnym, czyli tak jak robimy to z rodziną i znajomymi (...) Asystent głosowy w IKO wie, że "wyślij hajs" oznacza przelew, a bot na infolinii zrozumie, że zgubienie portfela prawdopodobnie oznacza chęć zastrzeżenia karty. Oczywiście cały czas współpracują z konsultantami i wiedzą, że mogą na nich polegać jeśli same nie potrafią pomóc (...)" – mówi Dawid Kin, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji w PKO Banku Polskim.

Klienci PKO BP najczęściej kontaktują się z botem, który zajmuje się kierowaniem połączeń przychodzących na infolinię - zastępuje on interaktywne menu głosowe ("jeżeli jesteś klientem indywidualnym wciśnij 1"). Bot ten wita klienta i prosi o informację w jakiej sprawie dzwoni, a następnie kieruje go do odpowiedniego konsultanta, udziela odpowiedzi lub pomaga wykonać operację bankową od początku do końca.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.