Zmiany w reklamach na iOS. Apple chce podwoić zyski

Zmiany w reklamach na iOS. Apple chce podwoić zyski16.08.2022 13:08
Reklamy w iOS i Apple TV+ – czego się spodziewać?
Źródło zdjęć: © Unsplash | William Hook

Amerykańscy dziennikarze dotarli do interesujących informacji o zmianach, jakie czekają system iOS. Okazuje się, że Apple chce podwoić zyski z reklam. Będzie to możliwe dzięki nowym formatom reklamowym, które pojawią się w kluczowych usługach firmy.

Wiadomość o planowanych zmianach w modelu biznesowym Apple ujawnił Mark Gurman, dziennikarz technologiczny Bloomberga. Z jego raportu wynika, że posiadaczy urządzeń działających na systemie iOS czeka niemiła niespodzianka, choć termin jej wprowadzenia nie jest jeszcze znany.

Nowe reklamy na iOS – gdzie się pojawią?

Okazuje się, że na iOS pojawią się nowe reklamy. Przypomnijmy – jak na razie Apple wyświetla artykuły sponsorowane w usługach News i Stocks, a także w App Store, gdzie deweloperzy mogą za słoną opłatą promować aplikacje w wynikach wyszukiwania. Amerykańscy użytkownicy iOS zobaczą też reklamy w trakcie wydarzeń sportowych transmitowanych przez serwis streamingowy Apple TV+. Obecne przychody spółki z wyświetlania reklam wynoszą ok. 4 mld dolarów, ale zgodnie nowym planem liczba ta ma się zwiększyć aż do kwoty 10 mld dolarów. A więc Apple przewiduje ponad dwukrotny wzrost wpływów z reklam.

Reklamy w Apple TV+ – co warto wiedzieć?

Zgodnie z raportem Bloomberga reklamy trafią do aplikacji Apple Maps, gdzie firmy zyskają możliwość promowania się i zwiększania widoczności w wynikach wyszukiwania. Ma to pomóc lokalnym przedsiębiorcom w znalezieniu nowych klientów.

To nie koniec planowanych zmian. Reklamy mają też pojawić się w aplikacjach Apple Books oraz Apple Podcasts, a firma zastanawia się nad ich szerszą implementacją w usłudze Apple TV+. Miałoby to wyglądać podobnie jak w przypadku Netflixa, który chce wprowadzić tańszy pakiet wyświetlający reklamy. Warto jednak zaznaczyć, że Apple nie podjęło jeszcze decyzji w sprawie reklam w Apple TV+ – jak na razie firma jedynie rozważa wady i zalety takiego rozwiązania.

Informacja o planowanych zmianach w iOS i Apple TV+ nie została potwierdzona przez amerykańską firmę, choć Bloomberg słynie z wiarygodnych źródeł. Jeśli reklamy faktycznie pojawią się w tak dużej liczbie usług, to ich użytkownicy będą bardzo niezadowoleni. Pozostaje liczyć na to, że Apple nie przesadzi z ilością i nachalnością materiałów reklamowych.

Tomasz Bobusia, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.