Apple nieźle namieszał. Media społecznościowe straciły niemal 10 mld dol.

Strona głównaApple nieźle namieszał. Media społecznościowe straciły niemal 10 mld dol.
01.11.2021 12:58
Apple nieźle namieszał. Media społecznościowe straciły niemal 10 mld dol.
Źródło zdjęć: © Getty Images | Jaap Arriens

Snapchat, Facebook, Twitter i YouTube straciły prawie 10 miliardów dolarów po zmianach polityki prywatności w iPhonie. Teraz muszą budować swoją infrastrukturę reklamową od podstaw.

Dochodzenie przeprowadzone przez The Financial Times wykazało, że Snapchat, Facebook, Twitter i YouTube straciły około 9,85 miliarda dolarów przychodów po zmianach Apple w praktykach prywatności.

W zeszłym roku Apple ogłosiło politykę App Tracking Transparency (ATT), która wymaga od aplikacji pytania o zgodę na śledzenie danych użytkowników. Zasady weszły w życie w kwietniu, uniemożliwiając aplikacjom śledzenie użytkowników, jeśli nie wyrażą oni na to zgody.

Facebook w zeszłym roku szczególnie skrytykował ruch za pośrednictwem całostronicowej informacji zamieszczonej w gazecie. Dzięki raportowi The Financial Times teraz wiemy, dlaczego liderzy firmy byli tak sfrustrowani zaistniałą sytuacją.

Eric Seufert Konsultant ds. technologii reklamowych

"Niektóre z platform, które zostały najbardziej dotknięte – a zwłaszcza Facebook – w wyniku ATT, muszą odbudować swoją maszynerię od podstaw. Jestem przekonany, że potrzeba co najmniej roku, aby zbudować nową infrastrukturę. Nowe narzędzia i frameworki muszą być opracowane od podstaw i gruntownie przetestowane, zanim zostaną wdrożone dla dużej liczby użytkowników”.

Eric Seufert

Konsultant ds. technologii reklamowych

Nowa polityka Apple zmusza platformy społecznościowe i inne aplikacje do większej kreatywności w swoich reklamach. Niezależnie od tego, czy oznacza to skupienie się na urządzeniach z Androidem, czy inwestowanie w działalność reklamową Apple będą musieli znaleźć inne źródło przychodów, które nie obejmują śledzenie ludzi na ich iPhone'ach.

iOS i etykiety prywatności w App Store: oto, jak niektórzy twórcy robią sobie reklamę
iOS i etykiety prywatności w App Store: oto, jak niektórzy twórcy robią sobie reklamę

Na koniec warto dodać, że Apple zmieniając politykę prywatności, wykazało się dużą hipokryzją, bo w przeszłości samo prawie złamało własne zasady, po cichu zbierając dane użytkowników w taki sam sposób, jak robiły to aplikacje innych firm.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Udostępnij:
Komentarze (22)