Znikające pliki z Dysku Google. Wiemy, jak je odzyskać

Znikające pliki z Dysku Google. Wiemy, jak je odzyskać07.12.2023 10:25
Dysk Google i znikające pliki - problem rozwiązany
Źródło zdjęć: © GETTY | SOPA Images

Google rozwiązał problemy dotyczące znikających plików z Dysku Google. Firma poinformowała o tym, jak uniknąć sytuacji, w której dane z chmury znikną. Oprócz tego przekazano też instrukcje, w jaki sposób odzyskać utracone pliki.

Użytkownicy Dysku Google mieli w ostatnim czasie do czynienia z poważnymi problemami. Pliki, które były przechowywane w usłudze Google, znikały. Pod koniec listopada Google zalecił, by użytkownicy nie podejmowali działań, które mogłyby utrudnić pracownikom firmy szukanie przyczyny znikania plików, a w przyszłości odzyskanie ich. Wiemy już, że problem znikających plików został rozwiązany, a Google mówi, w jaki sposób możliwe jest odzyskanie danych.

Jak czytamy w serwisie 9to5google.com, aby pozbyć się problemu znikających plików z Dysku Google, należy zaktualizować aplikację dysku na PC do najnowszej wersji, czyli tej o oznaczeniu 85.0.13.0. Jest to też warunek konieczny w celu odzyskania utraconych danych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kamera solarna z akumulatorem w super cenie – recenzja Foscam B4

Jak odzyskać utracone pliki z Dysku Google?

Istnieją dwie rekomendowane metody odzyskiwania plików z Dysku Google. Pierwsza zakłada uruchomienie desktopowej aplikacji Dysku i kliknięcie przycisku ustawień, trzymając przy tym wciśnięty przycisk Shift na klawiaturze. Pojawi się wówczas opcja odzyskiwania kopii zapasowych, która pozwala użytkownikom na przeglądanie i wybieranie plików do odzyskania.

Druga opcja dotyczy wykorzystania wiersza poleceń. To rozwiązanie przyda się, jeśli kopia zapasowa plików znajduje się w innej lokalizacji, a użytkownik chce, by wróciła na swoje dawne miejsce. Na stronie wsparcie Google opisane są dokładne instrukcje, wraz z komendami, które należy wpisać w wierszu poleceń.

Jeśli utracone wcześniej pliki nie pokażą się na Dysku Google, może być to związane z niewystarczającą ilością wolnego miejsca w chmurze. Wówczas użytkownicy muszą pozbyć się określonych plików, by zwolnić przestrzeń na dysku.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.