Aplikacja Samsunga do SMS-ów wysyła zdjęcia bez wiedzy użytkownika

Strona głównaAplikacja Samsunga do SMS-ów wysyła zdjęcia bez wiedzy użytkownika
28.06.2018 12:53
Aplikacja Samsunga do SMS-ów wysyła zdjęcia bez wiedzy użytkownika

Użytkownicy urządzeń Samsunga zauważyli rzadki, ale nietypowy błąd aplikacji do obsługi SMS-ów. Aplikacja Samsung Messages po niedawnej aktualizacji wysyłała zdjęcia z galerii bez wiedzy użytkowników. W niektórych przypadkach były to zdjęcia, które już wcześniej wysyłali, odnotowano też wysyłanie całych galerii.

bEINOlsR

Na Reddicie znajdziemy kilka podobnych zgłoszeń (1, 2), w większości związanych z amerykańskim T-Mobile, ale zdarza się to także w innych sieciach, być może także w Polsce. Problem pojawił się tuż po aktualizacji aplikacji Samsung Messagez ze sklepu Galaxy Apps do wersji 5.0.21.18. Zgłoszenia dotyczą Galaxy Note 8, S9 i S9+, ale zachowanie aplikacji bywa różne i nie musi ograniczać się do tych trzech modeli.

Za każdym razem jednak użytkownicy nie widzą śladu wysłanych zdjęć w swoich aplikacjach. Są one za to widoczne w logach operatora i na smartfonach odbiorców. Trudno powiedzieć, na jakiej podstawie wybierany jest odbiorca wiadomości z całą galerią zdjęć.

350248498077460417
350248498077525953

Prawdopodobnie wina leży po stronie aplikacji do obsługi SMS-ów, dlatego dobrze byłoby na razie jej nie aktualizować. Samsung powinien niebawem naprawić błąd.

bEINOlsT

Jeśli macie już nową aplikację do SMS-ów, warto na pewien czas odebrać jej uprawnienia do naszych zdjęć. Można to zrobić w ustawieniach systemowych, w części poświęconej aplikacjom. Nie będzie po tym zabiegu możliwości załączania zdjęć do wiadomości, ale to mała cena za bezpieczeństwo naszych zdjęć. Można też przenieść się na inną aplikację do obsługi SMS-ów – na szczęście mamy spory wybór.

Aktualizacja:

Otrzymaliśmy oświadczenie rzecznika prasowego Samsung Polska w sprawie tej aplikacji:

Samsung wnikliwie weryfikował temat przez ostatnie kilka dni. W wyniku naszych ustaleń nie stwierdzono żadnych usterek, zarówno od strony sprzętu jak i oprogramowania, które mogą mieć związek z omawianym przypadkiem. W skali globalnej nie odnotowaliśmy podobnych doniesień ze strony użytkowników, jednak będziemy kontynuować działania w celu wyjaśnienia sprawy.– Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Polska

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Udostępnij:
bEINOltP