Awaria Pekao. Tysiące zgłoszeń od Polaków (aktualizacja)
Chwilę po godzinie 11 w piątek 29 listopada Polacy zaczęli masowo zgłaszać awarię Banku Pekao. Nie działa przede wszystkim bankowość mobilna.
29.11.2024 | aktual.: 29.11.2024 15:48
Przed piątkowym południem występuje duża awaria w Banku Pekao. Użytkownicy portalu Downdetector.pl zgłaszają, że przede wszystkim nie działa bankowość mobilna. Oznacza to, że nie można zalogować się do rachunku.
Ze zgłoszeń internautów wynika, że poza bankowością mobilną, w wyniku piątkowej awarii Pekao nie działa też logowanie do rachunku przez stronę internetową. Mają też występować trudności z płatnościami BLIK.
Bank Pekao odniósł się już do zgłoszeń internautów w mediach społecznościowych i informuje, że instytucja pracuje nad rozwiązaniem problemów. Jednocześnie nie jest znany przewidywany termin usunięcia awarii.
Aktualizacja, godz. 12:08
Niedługo po godzinie 12 zaczęła spadać liczba zgłoszeń dotyczących awarii Pekao w serwisie Downdetector.pl. Z maksymalnie niemal 3500 zgłoszeń, liczba spadła do niespełna 1000.
Aktualizacja, godz. 12:50
Obecnie liczba zgłoszeń utrzymuje się na poziomie ok. 700. Z najnowszych komunikatów Pekao wynika, że bank nadal pracuje nad rozwiązaniem problemu.
Aktualizacja, godz. 13:30
Według serwisu Downdetector.pl liczba zgłoszeń wynosi obecnie ponad 250. Wciąż jednak nie można mówić o zakończeniu awarii.
Aktualizacja, godz. 14:43
Liczba zgłoszeń utrzymuje się na podobnym poziomie (ok. 300), choć w ostatnich minutach wzrosła do ponad 400. Wciąż mogą występować problemy z dostępem do bankowości w Pekao.
Aktualizacja, godz. 15:48
Niemal do zera spadły zgłoszenia dotyczące awarii w Banku Pekao. Bank przekazał też redakcji dobrepgoramy.pl informację, że wszystkie systemy i płatności działają już prawidłowo. Instytucja przeprasza za utrudnienia.
Norbert Garbarek, dziennikarz dobreprogramy.pl