Awaria w Banku Millennium. Są problemy z logowaniem i płatnościami (aktualizacja)
Bank Millennium zmaga się z poważną awarią – wynika z komentarzy klientów i raportów w serwisie downdetector. Tylko w ciągu ostatnich kilkunastu minut problemy z bankowością zgłosiło ponad 1000 osób z większości dużych miast w kraju. Użytkownicy skarżą się, że nie mogą między innymi zalogować się do bankowości i wykonać płatności smartfonem.
Problemy Banku Millennium rozpoczęły się około godziny 10:00. Awaria wydaje się być poważna, bowiem klienci zgłaszają wszelkiej maści usterki; niektórzy nie mogą zalogować się do bankowości zarówno z poziomu komputera, jak i mobilnej aplikacji, widząc komunikat "Połączenie jest niedostępne lub niemożliwe. Spróbuj ponownie później", inni potwierdzać przelewów, a jeszcze inni sugerują, że bankowość nie wyświetla prawidłowego stanu konta.
Jak wynika z raportów w downdetector, problemy z Bankiem Millennium zauważyli między innymi użytkownicy z Warszawy, Katowic, Krakowa, Wrocławia czy Łodzi. Słowem – wszystko wskazuje na to, że awaria nie jest ograniczona tylko do pewnego obszaru kraju i dotyczy najprawdopodobniej wszystkich systemów odpowiedzialnych za bankowość.
Co interesujące, do chwili publikacji niniejszego tekstu, Bank Millennium nie wydał żadnego oświadczenia w swoich mediach społecznościowych w tej sprawie. Trudno więc powiedzieć, czy przyczyna awarii jest już znana i szacować, kiedy zostanie usunięta. Aby uzyskać dodatkowe informacje, zwróciliśmy się z prośbą o komentarz do biura prasowego Banku Millennium. Publikacja będzie aktualizowana na bieżąco.
Aktualizacja, godz. 11:30
Bank Millennium, w odpowiedzi na nasz e-mail, bardzo krótko skomentował sprawę, nie podając konkretów: "Mogą występować przejściowe utrudnienia w korzystaniu z systemu internetowego i aplikacji mobilnej. Pracujemy nad ich jak najszybszym rozwiązaniem" – brzmi oświadczenie.
Aktualizacja, godz. 12:08
Awaria została usunięta. "Problemy ustąpiły. Klienci powinni móc się swobodnie logować. Mogą jeszcze pozostać okazjonalne dłuższe czasy ładowania niektórych stron lub ekranów" – poinformował nas Bank Millennium.
Aktualizacja, godz. 16:20
Jak donoszą nasi Czytelnicy, mimo teoretycznego rozwiązania problemu Banku Millennium, niektórzy wciąż mają problem z zalogowaniem się do bankowości. Potwierdzają to również raporty w serwisie downdetector, z których wynika, że przed 15:00 problemy znowu się nasiliły i do teraz utrudniają życie klientom.
Problem został już także potwierdzony przez bankowców:
Aktualizacja, 10 lutego
Jak wynika z raportów w downdetector, problemy Banku Millennium ostatecznie ustały późnym wieczorem 9 lutego.