Babcia przy PlayStation to już nie mem, ale fakty – potwierdza ankieta

fot. Shutterstock.com
fot. Shutterstock.com
Piotr Urbaniak

05.01.2020 00:10

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Babcia lub dziadek spędzający wolny czas przy grach wideo. Taki obrazek wciąż postrzegany jest za przykład osobliwości i pojawia się głównie w wątkach o charakterze humorystycznym. Być może jednak już wkrótce będziemy musieli istotnie zmienić pogląd na grających seniorów. Badanie z USA pokazuje, że starsi ludzie rzeczywiście coraz chętniej sięgają po gry.

Badanie, o którym mowa, zostało przeprowadzone metodą ankietową na grupie 3,7 tys. mieszkańców Stanów Zjednoczonych w wieku powyżej 50 lat.

Odpowiada za nie AARP. Organizacja niedochodowa, która na co dzień troszczy się właśnie o seniorów, organizując dla nich liczne aktywności i walcząc o ich prawa. Aktywiści AARP uważają, że wiek nie powinien być powodem do technologicznej izolacji.

Według szacunków AARP, czas wolny przy grach spędza 51 mln seniorów w całych USA

To przekłada się ponoć na wzrost o 27,5 proc. względem roku 2016, a przy tym wynosi aż 44 proc. całej populacji.

Jak stwierdzono, największy wzrost występuje wśród graczy w wieku 50-59 lat i wśród kobiet. 49 proc kobiet w wieku 50 lat i starszych twierdzi, że są graczami, w porównaniu do 40 proc. mężczyzn w tej grupie wiekowej. Z czego 53 proc. kobiet i 39 proc. mężczyzn zgłasza, że gra codziennie.

Co nawet ciekawsze, jak wynika z badania, 47 proc. seniorów podaje, że gra na komputerze lub konsoli, a 73 proc. – na urządzeniach mobilnych. Tak więc proste produkcje smartfonowe wiodą prym, ale chętnych na poważne tytuły, co by nie mówić, nie brakuje.

Dziennikarze CBS News dotarli do kilku osób, które wzięły udział w badaniu, chcąc wypytać o szczegóły ich przygody z grami.

Michelle Kelley, 73-letnia emerytowana psycholog kliniczna, mówi, że gra w Forza Horizon 4 dwie godziny dziennie

Mieszkająca w Kansas City kobieta często używa samochodu BMW E36 z 1997 roku, który posiada osobiście, relacjonuje źródło.

Wraz ze wzrostem liczby starszych graczy stają się oni coraz ważniejszą częścią rynku gier. Badanie wykazało, że amerykańscy gracze w wieku powyżej 50 lat w pierwszej połowie 2019 roku wydali średnio 70 dol. na zakup gier i akcesoriów, w sumie około 3,5 mld dol. W tym samym okresie w 2016 roku wydali 523 mln dol. Ktoś jeszcze zamierza wątpić w babcię-gamerkę? ;)

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (40)