Blender 2.81 wydany: dedykowany silnik dla GeForce RTX i odszumianie według Intela

Blender 2.81 wydany: dedykowany silnik dla GeForce RTX i odszumianie według Intela

Blender 2.81 wydany: dedykowany silnik dla GeForce RTX i odszumianie według Intela
Piotr Urbaniak
21.11.2019 22:48

Blender 2.81 w wersji stabilnej zawitał na serwery, a wraz z nim wsparcie dla dwóch nowych, istotnych rozwiązań: silnika renderowania Nvidia OptiX dla kart GeForce RTX oraz algorytmu Intel Open Image Denoise. Choć oczywiście to nie wszystkie udogodnienia.

Nvidia OptiX to dość ciekawy silnik, który zbudowany jest w oparciu o środowisko CUDA. Od strony sprzętowej działa więc niskopoziomowo, podczas gdy model programowania shadera jest w C++. Obsługuje ray tracing. Będąc szczerym, OptiX nie jest pomysłem sensu stricto nowym. Pojawił się jeszcze w czasach poprzedzających serię GTX 400. Jednak, co zrozumiałe, grafiki wyposażone w dedykowane rdzenie RT zapewniają mu dodatkową akcelerację.

Z kolei Intel Open Image Denoise to algorytm do odszumiania sceny. W znaczącym stopniu wykorzystuje AI. Zaletą jest w tym przypadku wieloplatformowość, gdyż biblioteka stanowi część pakietu narzędzi oneAPI, wywodząc się bezpośrednio z Embree; projektu mającego na celu liczenie oświetlenia poprzez rozszerzenia wektorowe procesorów, jak SSE, AVX i pochodne.

Najnowszy Blender 2.81 to ponadto m.in. technika podziału adaptacyjnego w Cycles oraz szereg zmian w obrębie narzędzi, w tym odświeżony tryb rzeźbienia, ołówek i panel Outliner. A także całe mnóstwo kosmetyki. Więcej informacji pod tym adresem.

Narzędzie Blender 2.81 znajdziesz w naszej bazie oprogramowania.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (53)