Chińskie aplikacje na Androida zalewają indyjski rynek. Wkrótce mogą go całkowicie zdominować

Strona głównaChińskie aplikacje na Androida zalewają indyjski rynek. Wkrótce mogą go całkowicie zdominować
02.01.2019 12:27
Chińskie aplikacje szybko zyskują popularność w Indiach (depositphotos)
Chińskie aplikacje szybko zyskują popularność w Indiach (depositphotos)

Chińscy deweloperzy aplikacji mobilnych na Androida korzystają z okazji i są na dobrej drodze, by zdominować indyjski rynek. Jak zwraca uwagę serwis TechCrunch, powołując się na najnowszy raport Factor Daily, obecnie 44 aplikacje w TOP 100 najczęściej pobieranych z indyjskiego Sklepu Play to programy producentów z Chin, co stanowi wyraźny wzrost względem 2017 roku, gdy tylko 18 na 100 aplikacji było napisanych przez Chińczyków. Jeśli tempo zostanie zachowane, prawdopodobnie jeszcze w tym roku znakomita większość programów popularnych w indyjskim sklepie z aplikacjami na Androida będzie autorstwa programistów z Chin.

bEIDJVNh

Rosnąca popularność chińskich aplikacji na smartfony w Indiach nie powinna być zaskoczeniem, jednak tempo wzrostu jest wyższe, niż się spodziewano. Jak czytamy w pierwszych akapitach w raporcie, jeszcze rok temu wykorzystywane chińskie platformy i ich właściciele nie byli znani, a dzisiaj nie tylko zyskują popularność na indyjskim rynku, ale i stanowią zachętę do eksperymentowania dla innych. Rynek indyjski rozwija się dynamicznie, przez co dla użytkowników coraz większe znaczenie ma dostępność dużej liczby przydatnych aplikacji. Dla deweloperów to jednocześnie niepowtarzalna szansa na wypromowanie swoich programów.

  • Porównanie TOP 10 najczęściej pobieranych aplikacji w indyjskim Play Store, źródło: Factor Daily.
  • Chińskie aplikacje w TOP 100 w indyjskim Play Store. Porównanie 2018 i 2017 roku, źródło: Factor Daily.
[1/2]
Porównanie TOP 10 najczęściej pobieranych aplikacji w indyjskim Play Store, źródło: Factor Daily.

Wśród aplikacji bardzo szybko zyskujących popularność w Indiach wymienia się między innymi związane z mediami społecznościowymi programy Helo oraz SHAREit, rozrywkowe TikTok, LIKE i Kwai, związane z wideo lub streamingiem LiveMe, Bingo Live oraz Vigo Video, aplikacje użytkowe, takie jak BeautyPlus, Xender i Cam Scanner, związane z e-commerce ClubFactory, SHEIN oraz ROMWE i wreszcie mobilne gry, w tym PUBG, Clash of Kings oraz Mobile Legends.

Znaczenie indyjskiego rynku mają pokazywać liczby. Dobrym przykładem może być aplikacja LIKE pobrana w 2018 roku 25 milionów razy, a także TikTok, której aż 39 proc. światowych użytkowników to właśnie mieszkańcy Indii. Warto tu dodać, że na całym świecie program pobrano już ponad 500 milionów razy, a w całych Stanach Zjednoczonych znaleźć można tylko 10 procent jego wszystkich użytkowników. Więcej szczegółowych danych można znaleźć w opisywanym raporcie.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Udostępnij:
bEIDJVOf