Błąd w Firefoxie. Dodatki są wyłączane lub nie działają

Błąd w Firefoxie. Dodatki są wyłączane lub nie działają

Błąd w Firefoxie. Dodatki są wyłączane lub nie działają
Błąd w Firefoxie. Dodatki są wyłączane lub nie działają
04.05.2019 13:39, aktualizacja: 10.05.2019 16:26

W ten weekend wiele osób uruchomiło przeglądarkę tylko po to, by zastać wyłączone lub niedziałające rozszerzenia. Do Mozilli, wydawcy Firefoxa, napływają zgłoszenia błędu, który spontanicznie spowodował awarię.

W systemie zgłaszania błędów Firefoxa znajduje się 30 zgłoszeń i liczne wpisy potwierdzające istnienie błędu w kilku wersjach przeglądarki. Zgłoszenia zaczęły pojawiać się o północy czasu UTC, czyli 2 nad ranem w Polsce i po południu w Stanach Zjednoczonych. To wyraźny znak, że awaria jest związana z czasem.

Niespodziewane wygaśnięcie certyfikatu

Wiele popularnych rozszerzeń zostało oznaczonych jako stare (legacy) i przez to zostały wyłączone.

Informacja o problemie z rozszerzeniami
Informacja o problemie z rozszerzeniami

Użytkownicy zobaczyli komunikat o tym, że nie udało się zweryfikować rozszerzeń do pracy z Firefoxem. O północy 4 maja według czasu UTC wygasł certyfikat, który w przeglądarce był używany do podpisywania kodu. Potwierdzenie można znaleźć na forum użytkowników Firefoxa.

Ponowna instalacja dodatków nie rozwiązuje problemu. Użytkownicy po prostu widzą inny błąd i wciąż nie mogą z nich korzystać. Naprawienie tej awarii wymaga działania ze strony autorów przeglądarki Firefox.

W moim przypadku przy instalacji rozszerzenia widziałam komunikat o błędzie sieci, przy czym łącze działa prawidłowo
W moim przypadku przy instalacji rozszerzenia widziałam komunikat o błędzie sieci, przy czym łącze działa prawidłowo

Poprawka jest w drodze

Aktualizacja (5.05.2019) Mozilla rozprowadza nowy certyfikat za pośrednictwem serwera telemetrii. Nie dostanie go na razie Firefox dla Androida i Firefox ESR, poprawka dla nich ukaże się nieco później.

Na forum użytkownicy zostali zapewnieni, że programiści tworzący Firefoxa już pracują nad rozwiązaniem. Około południa polskiego czasu w systemie zgłaszania błędów pojawiła się informacja, że problem został już częściowo rozwiązany. Wygenerowany został nowy certyfikat o tej samej nazwie i kluczu, ale z przedłużonym czasem ważności.

Użytkownicy korzystający z usług serwera Normandy (czyli większość, gdyż domyślnie są one włączone) powinni lada moment otrzymać nowy certyfikat. W następnej kolejności Mozilla będzie pracować nad rozprowadzeniem Firefoxa między użytkownikami, którzy nie korzystają z serwera dostarczającego "przepisy" dla przeglądarki (ustawienia dla grup użytkowników) bez wydawania aktualizacji przeglądarki.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (251)