Google hegemonem na rynku reklamy mobilnej
Jak wynika z najnowszego raportu Efficient Frontier, Google opanował już niemal 100% rynku reklamowego na urządzenia mobilnych.
08.03.2011 09:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Autorzy raportu podkreślają, że dominująca pozycja Google na rynku reklamy mobilnej wynika bezpośrednio z monopolu firmy w dziedzinie wyszukiwarek. Google obsługuje bowiem aż 98% zapytań generowanych przez amerykańskich użytkowników urządzeń mobilnych. Silnik wyszukiwania Google jest powszechnie stosowany w produktach z systemem Android oraz na tabletach i smartfonach Apple. Dzięki temu do Google trafia aż 97% przychodów z reklam. Marginalnym, około 3% udziałem w zyskach podzielili się dwaj konkurenci Google - Microsoft ze swoją wyszukiwarką Bing oraz Yahoo!. A jest o co walczyć. Już teraz wydatki na reklamę mobilną stanowią 4,3% całego budżetu, jaki firmy przeznaczają na promocję w Sieci. Według prognoz rynek reklamy mobilnej urośnie w tym roku ponad dwukrotnie.
Ustalony obecnie układ sił nie ulegnie w najbliższym czasie żadnym zmianom. Microsoft ma jednak nadzieję, że intensywny rozwój wyszukiwarki Bing oraz systemu Windows Phone 7 pomoże mu opanować chociaż część rynku zagarniętego przez Google. Firma nie szczędzi więc sił i środków na rozwój swojego mobilnego systemu i Binga, choć pokonanie konkurentów będzie niezwykle trudne.